یک کارشناس امور اجتماعی گفت: به فرزندان خود آموزش دهید که در هنگام صحبت با دیگران احترام طرف مقابل را کاملاً رعایت نمایند.

محدثه تهرانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: وظیفه هر والدین در آموزش مسائل اجتماعی این است که به فرزندان آداب معاشرت را یاد داده و زندگی فرد زمانی در جامعه شیرین می‌شود که فرزندان از کودکی یاد بگیرند که چه مسائلی را در ارتباط با دیگران رعایت کنند و همچنین آنها باید ؟؟ که در زمان گفتگو با دیگران از چه کلماتی استفاده کنند و چطور از تمسخر دیگران و اشتباهاتشان پرهیز کنند.

این کارشناس امور اجتماعی افزود: والدین باید به کودکان خود مجموعه‌ای از کلمات مودبانه همچون: لطفاً، بفرمایید، اگر ممکن است و ... را یاد دهند و به آنها آموزش دهند که وقتی به کسی معرفی می‌شوند رفتارهای مودبانه‌ای همچون: سلام‌ کردن، از جا برخاستن و لبخند زدن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: به آنها بگویید که وقتی کسی به آنها لطف کرد باید در قبال آن کار از طرف مقابل سپاسگزاری کنند و مسئولیت‌های کوچک به فرزندانتان بدهید تا در آینده مسئولیت‌پذیر شوند و این کار سبب می‌شود که فرزندانتان راحت طلب بار نیامده و کار کردن برایشان در آینده سخت نباشد.

تهرانی خاطرنشان کرد: فرزندانتان باید بدانند که اگر اشتباهی کردند یا باعث زحمت برای کسی شدند سریع معذرت‌خواهی کرده و شایسته است که در کلامشان عفت را رعایت کرده و از بیان بعضی از کلمات خجالت بکشند./رف

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار