طوفان‌های خورشیدی در روزهای آینده به اوج خواهد رسید و فرصتی بی‌نظیر برای رصد یکی از پدیده‌های نجومی منحصر به فرد بر سطح سیاره زمین برای علاقمندان را به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان حوزه فضا اعلام کرده‌اند که بزرگترین تشعشع بزرگ خورشیدی در آخر همین هفته رخ می‌دهد و سبب ایجاد شفق‌های قطبی منحصر به فرد در مناطق خاصی از زمین می‌گردد.


 
گفتنی است، "شفق‌های قطبی" به طور معمول در عرض‌های بالای جغرافیایی در سطح کره‌ی زمین قابل مشاهده است که به دلیل "اختلالات مغناطیسی" رخ می‌دهد.
 


بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس برآورد کارشناسان در تاریخ شنبه 29 مارس 2014 گسیل تشعشعات خورشیدی از فراسوی این ستاره‌ی غول‌‌آسا به اوج می‌رسد و سبب پراکنده شدن امواج قوی از "نور ماورای بنفش" می‌گردد که منجر به تولید شفق‌های قطبی در سطح زمین خواهد شد.


 
طوفان‌های خورشیدی و گدازه‌های تاج مانند گسیل شده از سطح این ستاره می‌تواند سبب آسیب رسیدن به ماهواره‌ها، تداخل در امواج مغناطیسی سیستم‌های ردیاب هواپیماها و حتی اختلال در شبکه‌های برق در سراسر دنیا شود.
 
کارشناسان حوزه‌ی سلامت هشدار می‌هند در این روزها به دلیل شدت تشعشع خورشیدی افراد حتما از "کرم‌های ضد آفتاب" استفاده نموده و تا حد امکان از مجاورت با نور خورشید پرهیز نمایند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خورشید ، رصد ، شفق قطبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار