رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بازدید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شهرک آزمایش و مرکز فرماندهی کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی ناجا حاضر شد و از بخش‌های مختلف مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور بازدید کرد.

براساس این گزارش لاریجانی در جریان بازدید خود با اشاره به ضرورت اصلاح رفتارها در رعایت قوانین رانندگی اظهار داشت: نباید تردید داشت که اصلاح رفتارها نیاز به درک عمومی دارد و این مسئله قطعی نخواهد شد مگر با اراده و عزم ملی که آن را محقق می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای سال 93 مقام معظم رهبری در سخنان خود در مشهد بر روی عمومی کردن اقتصاد تأکید داشتند چراکه اصلاحات اجتماعی در گرو همت عمومی و همگانی است.

وی افزود: در مسائل عمومی نظیر رانندگی نیز اگر درک عمومی وجود نداشته باشد ایجاد عزم راسخ در این زمینه محقق نخواهد شد و می‌بایست تمرکز روی مسائل فرهنگی قرار گیرد همانگونه که تاکنون نیز توجه به همین مسائل فرهنگی کاهش بسیاری از تصادفات و تلفات را به همراه داشته است.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: رسانه‌های گروهی نیز نظیر رادیو و تلویزیون نقش مهمی در این زمینه دارند که فرهنگ سازی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر کشوری برای خود اولویت‌هایی دارد که رسانه‌های گروهی نیز می بایست حجم کارهای خود را براساس آن تنظیم کنند و اولویت کشور ما نیز در کنار مسائل اقتصادی و سیاست خارجی قطعاً امنیت اجتماعی است.

لاریجانی تصریح کرد: در یک ارزیابی کلی باید دانست که رسانه‌ها نیز باید تمرکز خود را بر روی این اولویت‌ها قرار دهند تا اراده جمعی محقق شود.

وی افزود: کشور ما مشکلات متنوعی از جمله تورم و بیکاری را دارد که بسیار مهم است و ای مسائل با شعار قابل حل نیست و نیاز به فعال کردن تولید ملی دارد و این موضوع نیز بدون اشتغال آفرینی، ایجاد تسهیلات و پیگیری رسانه‌ها محقق نخواهد شد.

وی در ادامه عنوان داشت: یکی از ارکان مهم کشور ما امنیت اجتماعی است که پلیس نیز در این زمینه گام‌های موثری برداشته اما در برخی موارد هنوز نقص‌هایی وجود دارد نظیر راه‌ها و جاده‌ها در کشور ما که نیاز به بهبود دارد و خوشبختانه در اولویت وزارت راه نیز قرار گرفته است.

لاریجانی ادامه داد: مسئله دیگر در زمینه اتومبیل‌های تولید داخل در کشور ماست که در دهه‌های اخیر متناسب با پیشرفت‌های کشور پیشرفت نکرده در حالیکه در سایر کشورها پیشرفت‌های چشمگیری دیده می‌شود و همچنین مسئله استاندارد که می‌بایست جایگاه مستقلی داشته باشد.

وی افزود: استاندارد زمانی که وابسته به وزارت صنایع باشد همیشه این خطر وجود دارد که نتواند کار خود را به درستی انجام دهد در حالیکه اگر جایگاه مستقلی داشته باشد هم اطمینان بیشتری برای مصرف کننده وجود دارد و هم برای تولید بهتر است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 93 هم رفتار مردم در ایجاد مقررات راهنمایی و رانندگی به پلیس کمک کننده باشد و هم فرهنگ سازی عمومی و هم برخوردهای دیگر که متناسب با شأن و جایگاه ما نیست با عزم عمومی اصلاح شود.

شایان ذکر است در این بازدید سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا، سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و جمعی از معاونان آنها رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: رییس ، مجلس ، شورای ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار