به گزارش
خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارن: در فصل جدید تیمها برای اینکه موقعیت رانندگان خود را در رقابتها به خطر نیندازند، پیتاستاپهای کندتری در مقایسه با فصل گذشته دارند. این در حالی است که فصل گذشته تیمها برای اینکه سریعترین تاپم پیتاستاپ را به نام خود ثبت کنند، وارد رقابت با یکدیگر شده بودند.
در فصل ۲۰۱۳ پیتاستاپهایی دیدیم که زیر یک ثانیه انجام می شدند، در یک چشم بر هم زدن همه چیز تمام میشد و راننده بار دیگر به پیست باز میگشت اما این فصل هدف تیمها فرق کرده است، اکیپ پیت تیمها برای اینکه خطای خود را به کمترین حد ممکن برساند، تصمیم گرفتند اندکی از سرعت خود بکاهند.
تایم پیتاستاپها دیگر به حدود ۲/۵ تا ۲/۸ ثانیه رسیده که در واقع هدف تیمها هم همین است. دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت کند چرا تیمها چنین چیزی را انتخاب کردهاند. اولین مورد این است که اگر کارها در پیتاستاپ خوب پیش نرود، تیم ضرر بیشتری در رقابت میکند، چرا که رقابتهای این فصل بسیار حساس است و تیمها به نوعی هنوز در مرحله آزمون و خطا به سر میبرند. پیتاستاپ ریکاردو در گرندپری مالزی مثال خوبی برا این مورد است. در حالی که تیم میتوانست آهستهتر کارهای پیت را انجام دهد، در نتیجه یک اشتباه به نوعی رقابت را برای ریکاردو تمام کرد و این راننده استرالیایی چند دور مانده به پایان رقابت از ادامه مسابقه منصرف شد.
در حقیقت تیمهای طراز اول قبلاً این شبیهسازی را داشتهاند و متوجه شدند اشتباهات اکیپ پیت در طول فصل میتواند به طور میانگین تا ۲۰ امتیاز به ضرر تیم تمام شود. از همین رو، تیمها استراتژی خود در پیتاستاپها را تغییر دادند.
به غیر از این تغییرات قوانین پیت در نتیجه برخورد یک تایر به فیلمبرداردر روند کندشدن پیتاستاپها بی تأثیر نبود. اگر یک تایر در زمان پیتاستاپ درست بسته نشود و اتومبیل به شکی ناامن وارد پیست شود، هم راننده مجازات دریافت میکند و هم تیم. راننده ۱۰ ثانیه پنالتی توقف/حرکت در زمان رقابت دریافت میکند و برای رقابت بعدی هم ۱۰ رده مجازات میشود.
انتهاي پيام/