رئيس كميسيون انرژي مجلس گفت: بايد در حوزه پتروشيمي توسعه فرآورده‌ها جايگزين خام‌فروشي شود تا حداكثر ارزش افزوده را در كشور ايجاد كند.

مسعود ميركاظمي رئيس كميسيون انرژي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سياست ابلاغي در رابطه به اقتصاد مقاومتي، الگويي از شكل‌دهي يك اقتصاد است كه مي‌تواند در هر شرايطي شكوفايي اقتصادي به همراه داشته باشد.

رئيس كميسيون انرژي مجلس افزود: تحريم ها و محدوديت‌ها مشكلاتي هستند كه از خارج به كشور تحميل مي‌شود كه براي مهار آن بايد اقتصاد مقاوم شود.

وي در رابطه با مشكل ديگري كه از خارج به كشور تحميل مي‌شود گفت: بحران‌هايي كه در كشورهاي ديگر اتفاق مي‌افتد، سرازير و به كشور ما و همه كشورها سرايت مي‌كند و همچنين به همه كشورها و از جمله كشور ما خسارت وارد مي‌كند.

ميركاظمي در رابطه با مقاوم شدن اقتصاد گفت: اگر اقتصاد مقاوم باشد، مي‌توان در هر شرايطي شاخصه‌هاي كلان را حفظ كرد و تحريم‌هاي خارجي و مشكلات اقتصادي را مهار كرد.

وي با بیان اینکه اقتصاد مقاوم، كشور را از بحران و ركود اقتصادي ديگر كشورها مصون مي‌كند، تصريح كرد: بايد در حوزه پتروشيمي، توسعه فرآورده‌ها، جايگزين خام‌فروشي شود تا حداكثر ارزش افزوده را در كشور ايجاد كند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حال حاضر گاز و نفت به ساير فرآورده‌ها در كشور تبديل مي‌شود، اما يك مرحله بالاتر كه صنايع پايين دستي پتروشيمي است نيازمند توجه بيشتري است.

وي افزود: دولت و سرمايه‌گذاران بايد توجه داشته باشند كه حوزه‌هاي پايين دستي صنعت پتروشيمي از ارزش افزوه بالاتري برخوردار است و به مراتب سرمايه‌ كمتر و اشتغال بيشتر را در بردارد.

ميركاظمي گفت: در زنجيره صنعت پتروشيمي صرفا تبديل مواد پتروشيمي ملاك عمل نيست، بلكه حلقه‌هاي بعدي زنجيره صنعت پتروشيمي كه به منابع ديگر مربوط مي‌شود همانند خودرو و لوازم خانگي از اهميت بالايي برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بايد به نقطه‌اي از پيشرفت برسيم كه آخرين قطعه‌اي كه براي توليد خودرو موردنياز است در كشور توليد شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار