ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در حقیقت، بستر و چارچوب حرکت مسئولان سلامت را بسیار منطبق بر نیازهای روز و نیاز واقعی مردم و منطبق با فرهنگ اسلامی و ملی مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اتفاقی مبارک برای نظام سلامت کشور خواند و گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی می‌شود، بودجه و امکانات خوبی به وزارت بهداشت تزریق شود. 
 
وی افزود: همچنین پیش بینی می‌شود برای بهبود وضعیت سلامت مردم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، ابلاغ این سیاست‌های کلی مسیری روشن و شفاف را پیش روی مسئولان بهداشت و درمان و متولیان امر سلامت قرار داد. 
 
وی افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در حقیقت، بستر و چارچوب حرکت مسئولان سلامت را بسیار منطبق بر نیازهای روز و نیاز واقعی مردم و منطبق با فرهنگ اسلامی و ملی مشخص کرد. 
 
رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: جامعه پرستاری نیز که مجزا از جامعه پزشکی نیست و در تیم سلامت نقش بسیار برجسته‌ای در اجرای این سیاست‌های کلی در تمام عرصه‌های مربوطه اعم از پیشگیری، درمان و بازتوانی دارد، با تمام رویکردهای آموزشی، پژوهشی، درمانی و مراقبتی برای کمک به اجرای این سیاست‌ها، اعلام آمادگی می‌کند. 
 
وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت تمام توان خود را برای اجرای بند به بند این سیاست‌های کلی در حوزه پرستاری و تفسیری که از نظر علم مراقبت و پرستاری وجود دارد، به کار بسته و از تمام بضاعت و پتانسیل علمی و عملی خود در این راستا استفاده می‌کند. 
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در این راستا، حوزه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در یک هماهنگی کامل و منسجم و ادغام یافته با این وزارتخانه حرکت می‌کند. 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار