مديرعامل شرکت برق منطقه اي اصفهان از مطالعه و طراحي نخستين خط انتقال مدرن (HVDC) كشور ميان استان سمنان و اصفهان به طول 430 كيلومتر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، موسي رضايي گفت: مطالعه هاي فني و طراحي نخستين خط انتقال HVDC كشور به ظرفيت 1000 مگاوات به پايان رسيده است.

وي افزود: مطالعه و طراحي اجراي اين خط كه جزو خطوط انتقال پيشرفته جهان است، با دانش فني و تخصص مهندسان ايراني انجام و نقاط اتصال در استان هاي اصفهان و سمنان مشخص شده است.

به گفته مديرعامل برق منطقه اي اصفهان، اين خط بين دو استان اصفهان و سمنان به طول 430 كيلومتر و ظرفيت انتقال 1000 مگاوات برق طراحي شده است كه نخستين خط انتقال HVDC كشور است.

وي با اشاره به مزاياي اين نوع خطوط انتقال، تصريح كرد: اين خطوط توانايي انتقال توان زياد در مسيرهاي بسيار طولاني را دارد و به دليل فقدان تلفات اندوكتانسي و رلوكتانسي، ميزان تلفات شبكه انتقال را كاهش مي دهد.

رضايي خاطرنشان كرد: طراحي اين خط انتقال HVDC كه يكي از روش هاي نوين انتقال انرژي با توان هاي زياد و تلفات بسيار كم در جهان است، به پايان رسيده و در انتظار تامين اعتبار براي اجرايي شدن است.
استفاده از خطوط انتقال HVDC به دليل نداشتن فركانس، يكي از روش هاي مرسوم در ارتباط دو شبكه برق ناهماهنگ از نظر فركانس است و پايداري شبكه برق را افزايش مي دهد.

همه خطوط انتقال برق كشور از نوع فشار قوي جريان متناوب (HVAC) است و با اجراي خط HVDC نخستين خط ولتاژ بالاي جريان مستقيم كشور خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، طراحی ، خطوط ، تخصص ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار