استان فارس به دلیل داشتن 4 هزار و 500 واحد صنعتی فعال و موقعیت جغرافیایی خود در جنوب کشور و دسترسی به خلیج فارس و پارس جنوبی به عنوان منبع عظیم نفت و گاز، از موقعیت اقتصادی و تجاری خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه مواد غذایی، کشاورزی، انواع میوه‌ها و خشکبار، گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران به طور یقین موقعیت‌های جدیدی برای همه فعالین اقتصادی برای ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر به وجود می‌آید.

فرقانی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط تجاری موقعیت خوبی برای گسترش صنعت توریست است، افزود: استان فارس با وجود بیمارستان‌های پیشرفته در زمینه پزشکی نیز فعال بوده و آماده پذیرش بیماران از سایر کشورها است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز افزود: یکی از سیاست‌های جدید و برنامه اتاق بازرگانی ایران برای خارج شدن از وضعیت تحریم‌ها ایجاد مراوده اقتصادی با کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های تجاری کشورهای دیگر مانند سفیران کشور ایران هستند، گفت: اتاق بازرگانی ایران در جهت رسالت خود برای خارج شدن از تحریم‌ها برای پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای دیگر اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: واحد ، صنعتی ، فعال ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.