آموزش و آگاه‌سازی پرسنل واحد‌های صنفی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از بروز حوادث صنعتی است که متاسفانه این امر مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.

مهندس صادق‌پور متخصص حوزه HSE و معاون مدیر کل سلامت و ایمنی و محیط زیست وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: موضوع مهم ایمنی امروزه متاسفانه در اغلب صنایع کشور جدی گرفته نمی‌شود دلیل عمده آن محور بودن تولید در این صنایع و عدم توجه به رعایت اصول ایمنی و HSE برای ایمن بودن فضای تولیدی این واحد‌ها است. 

وی افزود: در موقع بروز حادثه خسارتهای مادی و مستقیم بیشتر به چشم می‌آید و خسارت‌های معنوی و روحی روانی حوادث مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و این امر باعث فشار روحی روانی به پرسنل و کاهش انگیزه آن‌ها در موقع کار می‌شود. 

وی با بیان اینکه فرسوده بودن واحد‌ها و تأسیسات تولیدی از عمده موارد بروز سوانح است تصریح کرد: باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد و از موارد مهم این امر روی آوردن واحد‌های تولیدی است و این درحالی است که مدیران میانی و ارشد نیز وقتی را برای فراگیری آموزش‌ها اختصاص نمی‌دهند و آموزشهایی نیز که داده می‌شود خیلی دقیق و مفید نیستند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ایمنی ، حوادث ، صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار