نمایش خودروهای خورشیدی ارتقا یافته در حاشیه مسابقات ربوکاپ ایران در قالب نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین ارائه شده است .

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، درحاشیه برگزاری نهیمن دوره ازمسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران نمایشگاهی ازدستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین بر پا شده است . 

گفتنی است، خودروی خورشیدی پاراکس، خودروی پراید با موتور هیبریدی، خودروی خورشیدی، انواع بتن‌های سبک و پرمقاومت و هواپیمای بدون سرنشین از جمله مواردی است که در نهمنین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران ارایه شده است. 

بنابراین گزارش، این دستاوردها، دستاوردهایی است که منجر به تولیدمحصول شده  هستند . 

شایان ذکر است، پاراکس نوعی خودروی هیبریدی است که با شارژ شبانه آن می توان تا 80 کیلومتر و با سرعت 90 کیلومتر رانندگی کرد.

لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این نمایشگاه خودروی پراید با موتور برقی ارایه شده که در موتور این خودرو درکنار موتور بنزینی عادی موتور برقی قرار دارد که این امر باعث کاهش مصرف بنزین شده و علاوه بر آن یک کنترل کننده در این خودرو تعبیه شده است. 

گفتنی است، خودروی خورشیدی هاوین از دیگر اقدامات این عرصه است که در نمایشگاه ارائه شده است که خودروی خورشیدی هاوین 2 نمونه ارتقا یافته خودروی خورشیدی هاوین 1 است و هاوین 1 در مسابقات خودروهای خورشیدی دراسترالیا در سال2009 میلادی رتبه13 را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.