فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان گفت :ورود پیش از موعد دام ها به مراتع باعث تخریب و کاهش پوشش گیاهی و در نهایت سیل خیزی منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی منابع طبیعی استان ،سرهنگ تقی زاده افزود : برای جلوگیری از بروز این مشکل نوروز امسال پاسگاههای سیار و کنترل گلوگاههای ورودی دام به مراتع استان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد : ورود پیش از موعد دام به مراتع باعث آسیب جدی به زاد آوری مناسب بوته ها ، درختان وکاهش پوشش گیاهی و سیل خیزی مناطق کوهستانی می شود.

سرهنگ تقی زاده خاطرنشان کرد : در راستای جلوگیری از ورود دامهای روستایی و عشایری تا زمان مناسب که بیستم اردیبهشت هر سال به مراتع است ، نیروهای منابع طبیعی گشت ها و مراقبت خود را در این ایام افزایش داده اند.

وی از رسیدگی به 86 مورد گزارش مردمی در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی خبرداد و افزود: در این راستا 6 نفر از متهمان که بیش از 120هزار متر مربع از اراضی مرتعی و جنگلی استان را تصرف کرده بودند بازداشت شدند .

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان تصریح کرد : همچنین هزارو 550 راس دام که به صورت غیر مجاز مشغول چرا بودند از مراتع خارج شدند.

فعالیت گروه های سیار منابع طبیعی برای بررسی پروانه های چرا و ظرفیت دام موجود در این پروانه ها در طول سال ادامه خواهد داشت./س


برچسب ها: کاهش ، پوشش گیاهی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.