رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارتقاء شاخص‌های سلامت را برای رسیدن به جایگاه اول منطقه در به حد مطلوب رساندن تعداد تخت بستری بیماران و گسترش مراکز آموزشی و پژوهشی عنوان کرد.

دکتر منصور شکیبا رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به مناطق محروم اظهار داشت: چنان‌چه بخشی از هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده و به مناطق دور افتاده رسیدگی بیشتر می‌شود بطور حتم "شاخص‌های بهداشتی" جامعه افزایش خواهد یافت. 

وی در ادامه با بیان اینکه باید شاخص‌ها را در بخش تعداد تخت بستری بیماران به حد مطلوب کشوری برسانیم گفت: تعداد خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی نیز باید به حد کشوری و استاندارد رسانده شود. 

شکیبا با تأکید بر اینکه اگر این شاخص‌ها افزایش پیدا کند یقینا شاخص‌های بهداشتی ارتقاء پیدا می‌کند تصریح کرد: هم اکنون در بین کشورهای همسایه از نظر پزشکی وضعیت بسیار خوبی داریم و باید جهش بیشتری پیدا کنیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به پراکندگی استان و فواصل شهرها افزود: اگر بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را در خود شهرها توسعه و به بیماران ارائه دهیم می‌توانیم در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم زیرا دیگر نیازی نیست بیمار برای دریافت خدمات تخصصی به سایر شهرها مراجعه کند. 

وی هم‌چنین به گسترش مراکز آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بسیاری از بیماری‌های عفونی مانند سل و مالاریا به عنوان بیماری‌های عفونی بومی زاهدان شناخته شده است زیرا همجوار با کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان هستیم که با افزایش شاخص‌های بهداشتی می‌توان به ریشه کنی این بیماری‌ها نیز پرداخت. 

به گفته دکتر شکیبا با توجه به پیشرفتهای پزشکی ایران در علم پزشکی باید به صادرات علم پرداخته و جذب توریسم درمانی داشته باشیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار