یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا به سبب ضربه‌ای که در آن حادثه خورده است در تلاش است تا آن را به گونه‌ای جبران کند از این رومی‌توان گفت این کشور هرگز نمی‌تواند به عنوان شریک قابل اعتماد برای ایران شناخته شود.

 
"محمدرضا مانی‌فر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صادر نشدن روادید برای حضور نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت: صادر نشدن روادید برای حضور ابوطالبی نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد گرچه از جنبه‌های حقوقی دارای اهمیت و قابل پیگیری است اما از زاویه‌های دیگر نیز شایسته توجه است.
 
وی ادامه داد: آنچه رخ داده نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا هرگز گذشته‌ها را از خاطر نمی‌برد و همچنان مسئله گروگان‌گیری و بحران لانه جاسوسی آمریکا در سال‌های اول انقلاب در ذهن و روح هیئت حاکم آمریکا وجود دارد.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا به سبب ضربه‌ای که در آن حادثه خورده است در تلاش است تا آن را به گونه‌ای جبران کند از این رومی‌توان گفت ایالت متحده هرگز نمی‌تواند به عنوان شریک قابل اعتماد برای ایران شناخته شود.
 
مانی‌فرد افزود: آنچه رخ داده است برای برنامه‌ریزان و سیاستگذاران به ویژه حوزه سیاست خارجی درس‌آموز باشد چراکه نشان می‌دهد آمریکا حتی اگر به ظاهر از فراموشی گذشته‌ها صحبت کند اما هرگز آن را به فراموشی نمی‌سپارد و پایبندی ایالات متحده به مبنای اصول خود در برخورد با جمهوری اسلامی هرگز در طول زمان تغییر نکرده بلکه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مختلف را به کار گرفته تا در هر زمان با توجه به شرایط به مقابله با جمهوری اسلامی ایران بپردازد.
 
وی تاکید کرد: از جمله این مقابله‌ها می‌توان به توافق هسته‌ای ژنو اشاره کرد که در نهایت آمریکا با روایت خاص خود درباره آن سخن بگوید و در پی دستیابی به اهداف خود از منظر این توافقنامه است.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: دشمن همچنان دشمن است و لبخندی که می‌زند همچنان لبخند زهرآگینی است که ما مسحور خود می‌کند تا در لحظه غفلت آن کند که در سال‌ها به آن می‌اندیشیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار