حسینعلی ابراهيمي كارنامي مدير كل حفاظت محيط زيست فارس گفت: فصل بهار زمان زايش وحوش در مناطق چهارگانه استان فارس فرا رسيده كه از جمله زادآوري حائز اهميت قوچ و ميش ، كل و بز و آهوان و برخي از گوشتخواران و پرندگان در پارك ملي بمو، گوزن زرد در ميانكتل ارژن و جبير در نيريز و ساير حيوانات در مناطق حفاظت شده استان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛

وي ادامه داد: به منظور جلوگيري از پراكنش وحوش در فصل زايمان و زاد آوري حيات وحش، كنترلهاي مستمر و شبانه روزي ماموران اجرايي گارد محيط زيست صورت مي گيرد تا فضاي آرام و مطلوبي فراهم شود.

مدير كل حفاظت محيط زيست فارس از بر پایی چادر يگان حفاظت محيط زيست در مناطق حفاظت شده، ارتفاعات و مناطق حساس خبرداد و گفت: در طول اين مدت اكيپ هاي سيار يگان حفاظت محيط زيست استان و كليه پاسگاههاي محيط باني فعالتر و هوشيارتر از هميشه مناطق تحت حفاظت را حراست و كنترل خواهند کرد و از سودجويي و اقدامات خلاف قانون شكارچيان غير مجاز به شدت جلو گيري خواهد شد.

کارنامی افزود: همچنیم از ورود افراد به زونهاي حساس پارك ملي بمو در جوار شهر شيرازجلوگيري به عمل مي آيد و با توجه به ممنوعيت بازديد تا پايان فصل زايمان مجوز بازديد از زونهاي حساس پارك ملي بمو و ساير مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.

مدير كل حفاظت محيط زيست فارس بیان کرد: اقدامات پيشگيرانه در طول اين مدت پيش بيني شده است تا گونه های تازه متولد شده استان در امنيت و آرامش روزهاي آغازين تولدشان را تحت نظارت محيط بانان و كارشناسان تنوع زيستي و در كنار والدينشان بگذرانند.

وي گفت: در صورت جداسازي نوزاد حيوانات از والدينشان در روزهاي اول تولد حيوان مادر بر اثر عفونت غدد شيري جان خود را از دست مي دهند و نوزاد متولد شده بدليل عدم تغذيه از شير مادر دچار سو تغذيه شده و رشد مناسبي نخواهد داشت.

این مسوول افزود: به همين علت به شدت با شكارچيان و اشخاصي كه مبادرت به زنده گيري حيوانات مي كنند برخورد و آنها را تحويل مراجع قضايي خواهيم داد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: زاد ، ولد ، حیات ، وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.