فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه توجه به آمادگی رزمی از وظایف اصلی فرماندهان است که در پادگان‌ها دنبال می‌شود گفت: یکی از تجهیزاتی که واقعا می‌تواند انقلابی در صحنه دفاعی ایجاد کند زره مایع است که توسط دانشمندان نیروی زمینی تولید شده که وزن جلیقه‌های ضد گلوله را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه این نیرو که در مرکز آموزش و پشتیبان نزاجا برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره مانور تمرینی نیروی زمینی و توان رزمی ارتش اظهار داشت: حفظ و ارتقای آمادگی‌های رزمی یکی از مواردی است که در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی افزود: توجه به آمادگی رزمی از وظایف اصلی فرماندهان است که در پادگان‌ها دنبال می‌شود و توجه به آموزش‌ها خاص و اجرای آن در صحنه میدان و تست سلاح‌ها مواردی هستند که موجب بالا رفتن آمادگی رزمی می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این موارد دقیقا در پادگان‌ها کنترل و بر روی آن تکیه می‌شود و به عنوان یک سرباز خدمت ملت عزیز و شریفمان این وعده را می‌دهم که ارتش جمهوری اسلامی ایران از استحکام و قابلیت بسیار بالایی در زمینه زمین و هوا و دریا برای دفاع از مرزهای کشورمان برخوردار است.

امیر پوردستان گفت: به حمدلله با توجه به قابلیت‌هایی که در صنعت دفاعی کشور وجود دارد و همه ایده‌های ما را تبدیل به محصول می‌کنند و در اختیار ما می‌گذارد به لحاظ تسلیحاتی نیز ما مشکلی احساس نمی‌کنیم ضمن اینکه سربازان، درجه‌داران و افسران ما از بنیه‌های ایمانی و اعتقادی بالایی هم برخوردار هستند که این امر قابلیت آنها را برای دفاع بالا می‌برد.

وی اظهار داشت: در مجموع این استحکام و توان در نیروهای مسلح عموما و در ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصا وجود دارد که بتوانند به وظایف سربازی خود به نحو شایسته و مطلوبی عمل کند و انشالله در پیشگاه ملت و رهبر عظیم الشان ملت روسفید باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام خبر دستاوردهای جدید ارتش مانند سلاح محرم و زرهی که طراحی شده و قرار است برای یگان‌های رزمی استفاده شود گفت: سه دستاورد است که دو دستاورد در حوزه زرهی و یک دستاورد در حوزه سلاح دفاع زمینی است سلاح 6 لول محرم که نواخت تیر بسیار بالایی دارد که 2 هزار و 500 تیر در دقیقه و در عملیات‌ها 2 هزار تیر در دقیقه تیراندازی می‌کند و این سلاح یکی از سلاح‌هایی است که به جز چند کشور قادر به ساخت آن نیستند و این نشان از قابلیت‌های علمی دانشمندان و متخصصان نیروی زمینی دارد.

امیر پوردستان افزود: قبل از این سلاح، سلاح 7.62 و نیز سلاح تک‌تیرانداز 14.5 شاهر را داشتیم و مجموع این دو سلاح سبب شد که بتوانیم سلاح محرم را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: این یکی از دستاوردهایی است که انشالله 31 فروردین در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از تجهیزات دیگری که واقعا می‌تواند انقلابی در صحنه دفاعی ایجاد کند زره مایع است که توسط دانشمندان نیروی زمینی تولید شده و با توجه به اینکه جلیقه‌های ضد گلوله که امروز استفاده می‌شود وزن‌های بسیار زیادی دارد این جلیقه قابلیت این را دارد که وزن جلیقه را به یک دهم کاهش دهد یعنی اگر جلیقه‌های ضد گلوله امروز 20 کیلو وزن دارد این جلیقه حدود 2 تا 3 کیلو وزن دارد که می‌تواند در تجهیزات زرهی استفاده شود.

امیر پوردستان اظهار داشت: علاوه بر این در حوزه تعلیم و آموزش نیز گام‌های بلندی برداشتیم و انشالله هفته آینده مراسم باشکوهی را در دانشکده افسری برای جشن فارغ‌التحصیلی 80 خلبان بالگرد و 40 نفر افسر فنی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این عزیزان قبلا باید در خارج از کشور آموزش می‌دیدند اما امروز در دانشگاه‌های خودمان و مرکز آموزش شهید وطن‌پور نیروی زمینی خلبان‌ها آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در همین جا اعلام می‌کنیم که اگر کشورهای دوست و مسلمان در نظر داشته باشند این مرکز ظرفیت این را دارد که بتواند در آموزش‌های خلبانی پشتیبان و کمک آنها باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، حاشیه ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار