سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته با حمایت دستگاه قضایی استان بیش از 400 هکتار از اراضی ملی در استان از دست زمین خواران و متصرفان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،داودی در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اراضی تصرف شده در اختیار زمینخواران بود که با حمایت دستگاههای نظارتی بویژه دستگاه قضایی استان و با تلاش اداره حقوقی و عوامل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجانشرقی شناسایی و پس از رفع تصرف، به دولت جمهوری اسلامی ایران اعاده شده است.

وی گفت: شورای حفاظت از اراضی ملی در طی مدت یادشده در منطقه تبریز و همچنین دیگر شهرهای استان علاوه بر اراضی منابع طبیعی در محدوده فعالیت، از اراضی ملی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی اقداماتی را برای اعاده اراضی ملی از چنگ زمین خواران و متصرفان انجام داده که نقش دستگاههای نظارتی و قضایی در این خصوص چشمگیر است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارزش ریالی این اراضی را بیش از 8 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

داودی تعداد پرونده های ایجادی در استان برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی و صیانت از اراضی ملی را بیش از 3 هزار و 800 فقره اعلام کرد و افزود: در این مدت بیش از 2 هزار و 400 فقره پرونده در محاکم قضایی پس از صدور رای رفع تصرف اراضی، مختومه شده است.

وی همچنین به اجرای ماده 59 قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع کشور در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: دراین مدت و براساس قانون یاد شده یگان حفاظت اداره کل از تصرف 45 هکتار از اراضی ملی جلوگیری نموده است که ارزش ریالی آن بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: آرا صادره در محاکم قضایی نشان میدهد عزم دستگاه قضایی در برخورد با زمینخواران جدی است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باتمام توان فرصت سوءاستفاده و تصرف اراضی ملی را به متصرفان نخواهد داد.

داودی افزود: هرگاه هموطنان در داخل و یا خارج از شهر قصد خرید زمین داشته باشند، حتما باید پیش از خرید به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، و راه و شهرسازی درسطح استان مراجعه و از ملی و دولتی نبودن اراضی اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین افزود: در یک سال گذشته، برای صیانت از جنگلها و مراتع به ویژه در منطقه ورزقان متخلفان و تخریبکنندگان منابع طبیعی بیش از 180 میلیارد ریال جریمه شدهاند که این مبلغ نیز به خزانه دولت واریز شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 16 درصد جنگلهای کشور در آذربایجان شرقی قرار گرفته است، گفت: مساحت جنگلهای استان 188 هزار هکتار است که 164 هزار هکتار آن مربوط به جنگلهای ارسباران و 24 هزار هکتار دیگر نیز مساحت جنگلها در سایر نقاط استان را تشکیل داده است.

وی در ادامه از همکاری مردم جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط زمینخواران تشکر کرد و افزود: شماره تلفن 1504 به صورت رایگان و شبانهروزی آماده دریافت هرگونه اخبار درمورد تخریب،تصرف و آتشسوزی است.
 
انتهای پیام/س

 

برچسب ها: تصرف ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.