استاد دانشگاه :

به نظام آماري دقيق درباره اقتصاد خانوارها نياز داريم

دکتر ابراهیم رزاقی استاد دانشگاه تهران تاکید کرد : سامان دهی فرایندهای پرداخت یارانه نقدی ضروری است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي راديو اقتصاد ؛ ابراهيم رزاقی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : بررسی روندهای رشد مصرف حامل های انرژی نشان می دهد همچنان با واقعیت های تلخ روبرو هستیم و اصلاح الگوی مصرف تحقق نیافته است و بیش از حد انرژی ملی را تلف می کنیم.

ابراهیم رزاقی بيان داشت : به نظام اماری نسبتا دقیق تری نیاز داریم تا مراحل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با کارایی بیشتری اجرا شود و بدانیم که کدام افراد غنی و کدام فقیر هستند و متناسب با شرایط واقعی جامعه برنامه ریزی کنیم.

وی افزود : بخشی از افراد یارانه بگیر به یارانه نیازی ندارند در حالی که به همه پرداخت می شود چون اطلاعات کامل و درست نداریم و باید نظام اطلاعات آماری نوین در باره اقتصاد خانوارها داشته باشیم.

وی با اشاره مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت : دولت باید از مرحله اول درس بگیرد و پولدار و بی پول را بشناسیم ، مالیات بگیریم و قیمت ها را اگر بالا می بریم مراقب افزایش قیمت کالاهای اساسی باشیم.

این اقتصاددان افزود : باید بخش تولید هم ساماندهی شود و به جای تبلیغات ، به بسترهای اجرایی توجه کنیم.

وی تاکید کرد : در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به سیاست های اقتصادی و اجتماعی مستقل ایرانی و درونی و بومی نیاز داریم و باید به الگوی مصرف و سبک اقتصادی ایرانی توجه کنیم.


انتهای پیام

برچسب ها: رادیو ، اقتصاد ، کالا ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار