نماینده مردم اردبیل در صحن علنی گفت: فرهنگ دینی و مدنی پیشینه دار ایران زمین را به خاطر یک جنازه زیر سؤال نبریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه ( 27 فروردین) مجلس، در نطق میان دستورخود، گفت: امروز حقیقت و حقانیت حرکت و اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران به همه دولت و ملت بر عموم جهانیان، چندان روشن و درخشان گشته که گمان نمی‌رود احدی، جمعی و یا کشوری خارجی خود حق‌پندار، ذره‌ای بتواند چهره نیکوی ایران اسلامی را مخدوش، و خوب و محق بودن ایرانیان را از دل‌های مردم دنیا بزداید.
 
وی افزود: ما به فرهنگی بسیار غنی تکیه داریم، پیشبرد بیشتر کشور، مشروط به رویکردی است که علاوه بر تولید علم و عمل به طور همزمان با تکریم سرمایه گذاران، کارگران، کارآفرینان و کشاورزان و ارزش ذاتی کار و سرمایه، به انسان‌ها به عنوان هدف پیشرفت نگاه می‌کند، امام راحل نیز اشعار نموده‌اند؛ آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: پالایش فرهنگ عمومی و رفع موانع فرهنگی و توجه ویژه به جوانان و حاشیه نشینان بسیار ضرورت دارد، جوانان به عنوان اصلی‌ترین نیروی اجتماعی، نیازمند حمایت و فراهم کردن فرصت‌های شغلی‌اند.
 
پیرموذن تصریح کرد: حاشیه شهرهای ایران که از توزیع نشدن خوب ثروت و نبود عدالت اجتماعی حاصل شده محتاج توجه چشم گیر عموم صاحب منصبان و نیازمند شخصیت‌دهی به حاشیه‌نشینان هستند، برابری در شهروندی نیز، به معنی برخورداری برابر در استانداردهای خدمات‌رسانی است.
 
نماینده مردم اردبیل با اشاره به پروژه مسکن مهر گفت: مسکن مهر فقط ملقمه آجر، سیمان و آهن نیست، به زیرساخت و تأسیسات، آموزش و پرورش، کاشت و بهداشت نیازمند است.
 
عضو فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس نهم، اظهار داشت: بمباران بحران‌های زیست محیطی، عزم ملی و تصمیمات و مدیریت جانانه می‌طلبد.
 
وی افزود: تلاشگران عرصه فرهنگ هنرمندان، فرهنگیان و دانشگاهیان بایستی در کنار جهادگران عرصه اقتصاد کارآفرینان، کارگران و کشاورزان به جد مورد حمایت و ستایش قرار گیرند.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: هموطنان نیک سیرت دارا " با نه گفتن به یارانه" به یاری هم میهنان نیازمند ندار، بشتابید و همگان، بیماران و بیکاران و بزه‌کاران را در یابیم.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین اظهار داشت: زنگ خطر استعمال مواد مخدر و افزایش آسیب‌های اجتماعی در کودکان، نوجوانان، جوانان، گوش خراش، به صدا درآمده است، صاحب منصبان، خود را به ناشنوایی نزنند.
 
وی ادامه داد: در جهت افزایش غرور ملی و سرمایه اجتماعی، مجدانه تیم ملی فوتبال ایران را، از سیاست‌های حمایتی مالی و معنوی برخوردار سازیم تا بتواند در جام جهانی خوش بدرخشد.
 
این نماینده مجلس نهم گفت: فرهنگ دینی و مدنی پیشینه دار ایران زمینی را به خاطر یک جنازه زیر سؤال نبریم و به وصیت این شرق‌شناس عمل کنیم.  
 
وی اظهار داشت: ابتدا مشارکت مؤثر و مفید، مجمع، مجلس و دولت، در تدوین سیاست کلی برنامه ششم با نگاه توسعه متوازن کشور، ضروری و منتج به نتیجه است.
 
پیرموذن در خاتمه خطاب به قوه قضائیه گفت: در اسرع وقت قوه قضائیه قاطعانه پرونده‌های بابک زنجانی و بدهکاران خیانت پیشه بانکی را به سرانجام رسانند و وزرا را بخاطر قصور در مسئولیت، مورد سؤال قرار دهیم نه به جهت سوء عملکرد وزرای قبلی و یا صراحت در اظهارات.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نطق ، میان دستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار