کارشناس ایرانی مقیم آمریکا گفت با تصویب قانونی در آمریکا که ورود برخی نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد به آمریکا را منع می کند، اکنون ایران می تواند بگوید که آمریکا در امور سازمان ملل مداخله کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ "کاوه افراسیابی" در گفتگو با این شبکه درباره ی اقدام باراک اوباما به امضا کردن قانونی که ورود افرادی مثل حمید ابوطالبی به آمریکا را منع می کند، گفت: روابط مشکل‌دار و خصمانه بین ایران و آمریکا اکنون در این رویارویی در سازمان ملل متحد ، خود را نشان داده است. برای یافتن پاسخ به چرایی این تنش باید مشکلات سیاسی  موجود در روابط آمریکا با ایران را مورد کاوش قرار داد. با این وجود تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به امضای این قانون جای تاسف دارد. امضای این قانون جای تعجب ندارد. این قانون، آمریکا را در مسیر برخورد با سازمان ملل متحد و موافقتنامه تاسیس سازمان ملل متحد و قرار داد مقر ، قرار خواهد داد.

این کارشناس گفت:جنبه مثبت امضای این قانون در کاخ سفید این است که مبنای مخالفت آمریکا با صدور روادید را نشان می دهد، اکنون ایران می تواند به سازمان ملل مراجعه کند و بگوید که آمریکا تعهد خود را با تصویب این قانون نقض کرده است. ایران می‌تواند بگوید که آمریکا در امور سازمان ملل مداخله کرده است که این امر مغایر با تعهدات آمریکا به سازمان ملل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار