رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورا‌فشار از افتتاح بخش تخصصی توانبخشی سلامت زنان در چهار حوزه پوکی استخوان، حفظ و کاهش وزن، دردهای ناحیه لگن و سلامت دوران بارداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رامین کردی در همایش زنان و کارمندان بیمارستان نور‌افشار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های خود‌مراقبتی، توانمند‌سازی، سلامت زنان است. توانمند‌سازی بانوان به شکلی که بتوانند سلامتی خود را حفظ کنند و ارتقا دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: بیمارستان فوق تخصصی نور‌افشار به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم(ص) و همچنین روز زن بخش توانمند‌بخشی سلامت زنان را افتتاح خواهد کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این بخش شامل 4 حوزه اساسی سلامت زنان است بیان داشت: چاقی و کنترل وزن بانوان ایرانی یکی از دغدغه‌های سلامت زنان است طی مطالعات صورت گرفته دو سوم بانوان مشکل وزنی دارند که یک سوم آنان دچار لاغری و یک سوم دیگر دچار اضافه وزن هستند. با تشکیل یک تیم چند تخصصی شامل روانشناس، پزشکان تغذیه و افراد مرتبط با این حوزه این بخش افتتاح خواهد شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از حوزه های سلامت زنان را به خطر می‌انداز و نیاز به خودمراقبتی دارد دوران حاملگی است کمردرد و بارداری 60 تا 70 درصد از مادران را دچار مشکل می کند این در حالی است که با یک مجموعه ورزش ها  می توان مشکلات ناشی از این دوران را به حداقل رساند.
 
کردی با بیان اینکه پوکی استخوان یائسگی دیگر مشکلی است که می‌توان با خودمراقبتی آن را کنترل کرد افزود:  مشکلاتی که در این دوران بانوان با آن مواجه هستند مشکلاتی است که می‌توان با کاردرمانی، آموزش و ورزش درمانی آن را به حداقل رساند همچنین دردهای ناحیه لگن که معمولا پس از زایمان زنان با آن مواجه می‌شوند در قالب بسته‌های خدماتی و حمایتی که شامل آموزش، ورزش درمانی و کاردرمانی می‌شود در بخش توانبخشی سلامت زنان به اجرا در خواهد آمد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با افتتاح بخش توانبخشی سلامت زنان امید است گام‌های موثری در کاهش مشکلات قابل پیشگیری بانوان برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار