تو این مطلب لایفوتک قراره تا در مورد تلفن های 2 سیم کارته صحبت کنیم... لایفوتک چیه؟ این کلمه تشکیل شده از 2 بخش، زندگی و فناوری ... البته اجازه بدید زندگی دیجیتال معنیش کنیم. چرا؟ جوابش رو بعدا بهتون می دیم

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ داستان تلفن های 2 سیم کارته و چند سیم کارته از جایی شروع شد که تعداد اپراتورهای تلفن همراه از یکی بیشتر شد و البته داشتن خط همراه آسان شد. یادمه یک روزی داشتن خط همراه آرزویی دست نیافتنی و یا سخت یافتنی بود. اون روزها مثل الان نبود که هر یک از ما تو خیابون یک تلفن دستمان باشد و هی با دوستان شبکه های اجتماعی و غیر اجتماعی مان پست بنهیم و بخندیم و گردش روز را متوجه نشویم.
یک سیم کارت نزدیک به 2 میلیون تومان بود. البته نه این 2 میلیون های امروزی که هزینه خرید یک کفش و یا یک کیف است. کلی پول بود آن وقت ها حتی می شد باهاش ماشین خرید و یا پول پیش خانه داد. بگذریم.....
گوشی ها هم پیشرفته نبودن و از بعضی هاشان می شد به جای " گوشت کوب" هم استفاده کرد. ولی در عین حال ابزاری بودن برای تخلیه چشم دیگران( یا همان پز دادن)!!! هر کس تلفن داشت یعنی (بچه مایه دار) پولدار بود.



بعدش کم کم اولین اپراتور اعتباری شروع به پیش فروش سیم کارت های خودش کرد. خود من هم از اولین مشتری های آن اپراتور بودم که اسمش تالیا بود . بعد از آن هم ایرانسل آمد و دنیای تلفن های همراه را متحول کرد و بعدش هم رایتل... اینترنت همراه و MMs و تماس تصویری و... از جمله قابلیت هایی بود که با این سیم کارت ها آمد.


دیگه کم کم تلفن ها هوشمند شدن، اولین تلفن هوشمند را خوب یادم میاد که اتفاقاً قلم هم داشت . خیلی جالب بود یادمه یکی از دوستانم با مداد شروع کرده بود به نقاشی کردن روی صفحه نمایش گوشی پدرش که چشمتون روز بد نبینه، گوشی پکید و خودش هم با دستان پر مهر پدر ترکید...!!!


داشتن تلفن همراه دیگه کار سختی نبود و همین سخت نبودنش باعث شد تا تعداد خط های همراهمان زیاد شود و تو جیبمان 2 یا 3 تا گوشی جا باز کند.
بعد از این بود که تلفن های چند سیم کارته وارد بازی (ببخشید وارد بازار) شدند، البته اولش مشکلات زیادی از جمله عدم استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان و .... داشتند ولی کم کم همه چیز خوب شد .
حالا پس از سپری شدن مدتی کوتاه کمپانی های مختلف مدل هایی را روانه بازار موبایل می کنند که هر کدام از دیگری پیشرفته تر است . اولین دو سیم کارته ای را که قرار است به شما معرفی کنیم
 Xperia™ T2 Ultra  محصول 2 سیم کارته جدید کمپانی سونی است.
ابعاد این فبلت (فبلت ها یک خانواده دو رگه بین تلفن های هوشمند و تبلت ها هستند که اندازه نمایشگر آنها بین ۵ تا ۶٫۹ اینچ است) که شباهت بسیاری با Z Ultra هم دارد ۷٫۶۵ × ۸۳٫۸ × ۱۶۵٫۲ میلی‌متر میلیمتر  و وزن آن معادل 172 گرم است که باید بگم در مقابل ابعادش دارای یک وزن بسیار خوب و ایده آل است.


شرکت سونی در طراحی این مدل نه تنها چیزی کم نگذاشته بلکه باید بگم از پس کارش هم خوب بر آمده.
دور تا دور این فبلت را یک نوار فلزی پوشانده که در نگاه اول حس بسیار خوبی را به شما منتقل می کند. بر روی لبه چپ درگاه میکروSD که زیر یک درپوش مخفی شده و درگاه مخصوص USB قرار داده شده.



بر روی لبه راست هم از پایین، دکمه آماده به کار دوربین، کلید های صدا، کلید پاور محبوب سونی، درگاه ورودی میکروسیم ها و محل اتصال جک 3.5 میلیمتری به چشم می خورد.



وقتی به پشت دستگاه نگاه کنید یک چهره آشنا برایتان یاد آور می شود و آن هم قاب شیشه ای پشت سری Z  کمپانی سونی است( البته باید پشت مدل سفیدش را نگاه کنید). در این قسمت دوربین اصلی بالا و کمی به سمت چپ کوچ کرده و البته یک اسپیکر قابل قبول هم در پایین جانمایی شده است.



این مدل دارای یک صفحه نمایش" 6 اینچی IPS LCD,  با نمایش 16 میلیون رنگ و ابعاد 1280در720 پیکسل است. تا همین جای کار باید بگیم این دستگاه یک حریف قدرتمند برای تبلت های" 7 اینچی و یا حتی" 8 اینچی به حساب می آید.


البته این رو هم بگم که سونی این محصول را برای رده میانه بازار ساخته اما در عین حال برخی فناوری های بکار رفته در آن بسیار پیشرفته اند. از جمله فناوری های به کار گرفته شده در صفحه نمایش  TRILUMINOS™‎ نام دارد .
معمولا در صفحه نمایش ها یک LED سفید پشت فیلتر های RGB یا همان سبز و سفید و آبی برای نمایش تصویر استفاده می شود . اما ترایلومینوس یک فناوری RGB LED است که با استفاده از نقاط کوانتومی کار می کند. این نقاط نانو ذراتی هستند که به طور دقیق هر طول موج نور را بازسازی می کنند. در نتیجه به جای یک LEDسفید، این نمایشگر از یک LED آبی بهره می برد که با تحریک نقاط کوانتومی مورد ذکر، نورهای سبز خالص و قرمز خالص را به نمایش در می آورد.
عکس های پایین به خوبی فرق این فناوری را به شما نمایش می دهد. 






فناوری دومی که در این صفحه نمایش به کار گرفته شده BE2  یا همان Mobile BRAVIA® Engine 2 است. این فناوری بهینه‌سازی کنتراست هم ‌زمان و تقویت میزان وضوح تصاویر، مدیریت رنگ با کیفیت بسیار بالا و کاهش پارازیت را به شما ارائه می دهد.



این فبلت یک دوربین 13 مگاپیکسلی با اندازه تصویر 4128x3096 پیکسل به همراه یک فلاش LED دارد. (باید بگم که امکانات عکس برداری و فیلم برداری این دوربین همانند امکانات محصولات رده بالای این کمپانی است). امکاناتی همچون ثبت اطلاعات مکانی
(geo-tagging) ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تثبیت کننده تصویر، تصویربرداری HDR و پانوراما و ... برای این دوربین استفاده شده.


این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم در ثانیه را هم دارد و به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت از تلفن خود به جای دوربین عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنید.







البته یک دوربین 1.1مگاپیکسلی هم در جلوی این دستگاه قرار گرفته که برای تماس های تصویری بسیار مناسب است... بعضی از دوستان می گویند به جای آیینه هم می شود از دربین جلو استفاده کرد (که شخصاً با این مورد موافق نیستم چون بعضی از دوربین ها جزییات را به خوبی نشان نمی دهند و ممکن است از چهره خودتان سر به بیابان بگذارید) در نتیجه اجازه بدید این دوربین ها فقط در بخش تماس های تصویری به شما کمک کنند.



در بخش قدرت یا موتورخانه این دستگاه باید بگویم که چیپ ست Qualcomm MSM8928 Snapdragon 400 به همراه پردازشگر 4 هسته ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Adreno 305 در این فبلت به کار گرفته شده که برای این مدل کافی به نظر می رسد.
حافظه رم T2 ، یک1 گیگابایت است و حافظه داخلی آن 8 گیگابایت، که با استفاده از کارت حافظه می توان آن را تا 32 گیگابایت ارتقاء داد.



همچنین در این مدل از یک باتری لیتیوم یونی با قدرت 3000میلی آمپر ساعت استفاده شده که با یک نگاه به سخت افزار باید بگویم که نگران باتری نباشید شما را به سادگی تنها نخواهد گذاشت.



و اما در بخش نرم افزار یار محبوب گوگل، اندرویید از نوع لوبیای ژله ای نسخه 4.3 به کار گرفته شده است که با رابط کاربری محبوب سونی همه چیز را برای استفاده راحت شما فراهم کرده.





استفاده همزمان از 2 سیم کارت به شما این امکان رو می دهد تا با خیال راحت از یک گوشی بجای 2 گوشی استفاده کنید و جیب هایتان رو سبک کنید و مجبور نباشید برای هر کاری از یک وسیله جدا استفاده کنید. این وسیله هم تلفن است و هم تبلت .





بررسی از : حسین عالیان
چند عکس از وبسایت سونی دریافت شده است

برچسب ها: دریچه ، sony ، t2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۹:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا تازه سونی دو سیم کارته شده من پارسال تبلت Hiro گرفتم دو سیم کارته - موس می خوره-فلش میخوره - به دوربین هم می خوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مواظب باش خودتو نخوره!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
واقعا محصول عالی هستش قیمتشم در حال حاضر کمی گرونه در حدود 1و200 ولی مطم,ن باشید اگه 1 ماه صبرکنین میرسه زیر 1 تومن . من که منتظرشم قیمتش بیاد پایین بخرمش .... فقط سونی.
Iran (Islamic Republic of)
masoud_slayeer
۲۰:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
شما نرخ ارز رو حساب کردید که میگویید به 1 م میرسه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
چقدر گدایی برو بخر دیگه