وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر عملیاتی کردن سند تحول نظام آموزش کشور گفت: این سند یک سند بالادستی است و خود را موظف به اجرای آن می دانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی اصغر فانی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: از چند دهه پیش تدوین نقشه ی راه سند تحول آغاز شده و کار تدوین آن تا چند ماه دیگر به اتمام می رسد و به سمت اجرایی کردن آن حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست های چهارگانه وزارت آموزش و پرورش در سال 93 گفت: یکی از سیاست های مهم ما ساماندهی نیروی های انسانی است.

به گفته فانی در حال حاضر 58 هزارمعلم مازاد وجود دارد که در بعضی از مدارس ساعات موظفی این معلمان پر نمیس شود و این درحالی است که آموزش وپرورش با کمبود 50 هزار معلم در مناطق محروم روبه رواست

وی انتخاب مدیران توانمند را در آموزشگاهها از دیگر سیاستهای این وزارت خانه بر شمرد وگفت : با افزایش اختیارات مدیران مدارس برخی از مشکلات به راحتی در مدارس قابل حل است

فانی از عملیاتی کردن بودجه ریزی آموزش و پرورش خبر داد و گفت :در این خصوص مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش وپروش اجازه داده است تا نیم درصد مدارس کشور را به صورت بوجه ریزی عملیاتی کند .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سند ، تحول ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.