ایستگاه بادسنج روداب با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال در شهرستان نرماشیر افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات هواشناسی ، روداب نرماشیر یکی از مکانهاییست که ظرفیت تولید انرژی بادی را دارد ، گفت: این ایستگاه بادسنجی را برای ایجاد مزرعه بادی در آینده ای نزدیک، در این منطقه نصب کردیم.

عبدالوحید مهدوی نیا افزود: ارتفاع این دکل 81 متر است که برای سنجش اندازه گیری سرعت و جهت باد در ارتفاع 80 ، 60 ، 40 متر نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه بادسنج اطلاعات باد را به مدت یکسال ثبت می کند و اگر منطقه دارای ظرفیت انرژی بادی باشد ، سرمایه گذاران آماده ایجاد مزرعه ی بادی در آن منطقه می شوند.

موحدی نیا تصریح کرد: بعد از مزرعه بادی منجیل در شهرستان رودبار در شمال کشور ، بینالود در شهرستان نیشابور و خواف در شهرستان بیرجند، اگر شرایط مناسب باشد ، چهارمین مزرعه بادی کشور در روداب شهرستان نرماشیر ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان یادآور شد: بعد از روداب نرماشیر ، نگار بردسیر و دوراهی راین از نقاط بادی در نظر گرفته شده برای ایجاد ایستگاه دکل بادسنجی در استان هستند./س

برچسب ها: ایستگاه ، بادسنج ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.