وزارت کشور کنیا اعلام کرد بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نایروبی، دست کم 4 تن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور کنیا اعلام کرد بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده  در نایروبی، دست کم چهار تن از جمله دو نیروی پلیس   کشته شدند.

 وزارت کشور کنیا اعلام کرد پس از آن که خودرویی بمب گذاری شده در مقابل اداره پلیس منطقه پانگانی در نایروبی منفجر شد دست کم چهار تن از جمله دو نیروی پلیس کشته شدند.

هیچ شخص و یا گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پانگانی در نزدیکی منطقه ای واقع شده است که به علت حضور ساکانان سومالیایی و کنیایی خود به منطقه « موگادیشوی کوچک» معروف است.

این منطقه تا کنون صحنه چندین حمله تروریستی بوده است. به طوری که در تاریخ 31 مارس، بر اثر انفجار سه بمب تقریبا همزمان در دو رستوران و یک درمانگاه واقع در این منطقه، دست کم شش تن کشته شدند. تا کنون هیچ شخص و یا گروهی نیز مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده نگرفته است. اما مقامات نایروبی به طور عمومی، این حملات را به گروه ترویستی الشباب نسبت می دهند.

پس ازاین حملات تروریستی ، پلیس در  یک عملیات گسترده ضد تروریستی ،چندین مظنون را دستگیر کرد.

از زمانی که دولت کنیا برای مبارزه با گروه تروریستی الشباب نیروهای خود را در اکتبر سال 2011 میلادی به جنوب سومالی اعزام کرده است، این کشور هدف حملات گروه های  تروریستی  واقع شده است.

 به علاوه ، از زمانی که حمله گروه های تروریستی در اواسط ژانویه به فرودگاه بین المللی نایروبی با شکست مواجه شد، این کشور همچنان در حالت آماده باش به سر می برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار ، نایروبی ، کنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار