روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: اخیراً برملا شده است که یکی از خبرچین‌های اف بی آی، حملات سایبری به سایت‌های اینترنتی در کشورهای خارجی از جمله ایران، سوریه، ترکیه، عراق، برزیل و پاکستان را در سال 2012 میلادی به دستور پلیس فدرال آمریکا، رهبری می‌کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، روز پنجشنبه در مقاله‌ای به قلم "مارک مازتی" نوشت: پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، طی عملیاتی در سال 2011 میلادی علیه گروه هکرهای «انانیموس» (ناشناس) و سایر هکرهای اینترنتی، هکتور زاویر مانسگور، شهروند سی ساله نیویورکی را دستگیر کرد. 

مانسگور پذیرفت برای کاهش محکومیتش با اف بی آی همکاری کند و نام برخی دیگر از هکرهای انانیموس را به مأموران اف بی آی لو دهد. یکی از این افراد، جِرِمی هموند بیست و هفت ساله بود که فعلاً در حال سپری کردن محکومیت ده ساله‌اش در زندان آمریکا است. 

جرمی هموند مصاحبه‌هایی کرده است که به همراه برخی از مدارک دادگاه فدرال آمریکا که بخش هایی از آن غیرمحرمانه شده و بعضاً برخی از قسمت‌های محرمانه‌ی آن نیز به رسانه‌های اینترنتی درز پیدا کرده است، از فعالیت‌های غیرقانونی اف بی آی در زمینه جرایم سایبری پرده برمی‌دارد. 

گابریلا کولمن، استاد دانشگاه مک‌گیل گفت: این منافقانه است که اف بی آی در همان زمان که مشغول بازداشت و زندانی کردن فعالان گروه انانیموس به علت هک کردن سامانه‌های کامپیوتری بوده است، از برخی از همین افراد که قبول کرده بودند به عنوان خبرچین برای اف بی آی کار کنند، استفاده می‌کرده تا از پایگاه‌های اینترنتی مورد نظر به خصوص در کشورهای خارجی، جاسوسی و جمع آوری اطلاعات غیرقانونی کند. علاوه بر این اف بی آی این اطلاعات را به سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا که مخفف نام آن‌ها سه حرفی است، مانند سی آی اِی (سازمان سیا) یا ان اس اِی (سازمان امنیت ملی آمریکا) منتقل می‌کرده است. 

با این حال برخی از اسناد سانسور نشده از محاکمه هموند که به اینترنت درز پیدا کرده است نشان می‌دهد که مانسگور با کمک هموند و شاید چند هکر دیگر بیش از دو هزار سایت اینترنتی دولتی و غیردولتی را در کشورهای خارجی از قبیل ایران، سوریه، ترکیه، عراق، نیجریه، برزیل و پاکستان هک می‌کرده است. هدف اصلی از این عملیات، اکثراً جمع‌آوری غیرقانونی داده‌‌های بوده است. 

شایان ذکر است که اف بی آی به برخی افراد ساده لوح که تصور می‌کردند در حال خدمت به مردم سوریه هستند مأموریت داده بود تا سایت‌های دولتی و بانکی دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه و سایر نهادهای این کشور را هک کنند.
 
این منبع افزود: تاکنون زمان محاکمه هکتور زاویر مانسگور برای جرایم اینترنتی و هک کردن برخی از سایت‌های آمریکایی، بارها به درخواست اف بی آی به تعویق افتاده است که حاکی از آن است که این شخص به احتمال زیاد هنوز در حال خدمت به اف بی آی برای جاسوسی سایبری و حمله به پایگاه های اینترنتی مورد نظر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا است. 

این منبع در خاتمه افزود: هموند در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: اکنون که من در زندان نشسته‌ام، با خود فکر می‌کنم که بسیاری از افرادی را که من قبلاً تصور می‌کردم هکرهای مستقل باشند و با آنان از طریق مکالمات رمزی در ارتباط بوده‌ام، شاید خودشان از مأموران یا خبرچین‌های اف بی آی بوده باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار