آرش خوشخو گفت: فیلم سینمایی "چ" ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" گامی مثبت در تولید آثار حماسی و میهنی است.

آرش خوشخو منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قسمت دوم 300 به لحاظ بصری و میزانسن فیلمی قوی نیست و به اعتقاد من تنها با انگیزه تجاری تولید شده است.

وی بیان کرد: به نظر می آید در غرب نیز این فیلم مورد تحلیل قرار نخواهد گرفت، چرا که فیلم مهم و با ارزشی نیست.

خوشخو تصریح کرد: تا پیش از سال 2010، پرداخت هالیوود نسبت به ایران ، نسبت به سایر کشورها  محتاطانه تر بود، اما از سال 2010 به بعد، در قطب بندی دراماتیک آمریکا، ایران در جایگاه  قطب منفی قرار گرفته است.

این منتقد بیان کرد: این موج تا مدت طولانی در سریال‌ها و فیلم های سیاسی هالیوود ادامه خواهد داشت.

وی افزود: توان تکونوژیک ما برای مقابله با هالیوود کافی نیست،‌چرا که قدرت تکونوژی دست آنها است.

خوشخو تصریح کرد: سینمای آمریکا یک سینمای فراگیر و قدرتمند است و ما برای مقابله با آن، نباید دست روی دست بگذاریم، بلکه باید بسیار تمرین و فیلمسازی کنیم تا موفق شویم خود را با معیارهای بین‌المللی منطق نماییم ، همان طور که سینمای هند با حفظ هویت بومی خود، صدها میلیون مخاطب دارد، چیزی که ما در سینمای خود، شاهد آن نبوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در حوزه بازی‌های کامپیوتری، موج خوبی ایجاد شده است و باید تلاش کنیم که این موج در سینما نیز پدید آید.

این منتقد خاطر نشان کرد: فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا قدم خوبی در ساخت فیلم حماسی، میهنی بود، اما برای کسب فناوری فیلمبرداری و توان دراماتیک باید تلاش و تمرین بیشتر می کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سریال ، فیلم ، هالیوود ، درماتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.