درآمد مالیاتی مازندران در سال گذشته افزایش داشت

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ساری ، مدیر کل اقتصاد و دارایی مازندران با بیان اینکه پایه اقتصاد مازندران بر کشاورزی استوار است، گفت : حوادث سال‌های گذشته و بحران برف سال 92 ثابت کرده است که باغداری و کشاورزی به عنوان یک اقتصاد پایدار در مازندران قابل اتکا نیست‌ بنابراین باید به‌ دنبال درآمدهای پایدار برای توسعه استان باشیم.

قاسم‌ بیشه با اشاره به اینکه فشارهای خارجی که بعد از انقلاب به ایران تحمیل شده ‌همواره کشور را با مشکل مواجه کرده است افزود: اتکا به نفت کشور را با مشکل مواجه می‌کند و این مسئله ابزاری برای استکبار خواهد بود تا به کشور لطمه وارد کند.

به گفته وی : در برنامه پنجم توسعه تاکید شد تا درآمدهای بزرگ مورد توجه قرار گیرد، افزود: درآمد ناخالص مالیاتی در کشور 8/6 درصد است در حالی‌ که این رقم در کشورهای پیشرفته بیش از 40 درصد است.

قاسم‌بیشه بیان کرد: آنچه در قانون برنامه پنجم بدان تاکید شده افزایش 10 درصدی درآمد داخلی است باید درآمد مالیاتی افزایش یابد تا اتکا ما به نفت کم شود.

وی اظهار داشت: در سال‌هایی که اقتصاد کوچک شده بود رشد اقتصاد ما منفی بود اما در استان درآمد مالیاتی افزایش داشت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با اعلام اینکه سال گذشته 40 میلیارد کسری منابع داشتیم،بیان داشت : اما در اسفند ماه درآمد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: کل هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی در سال92، 44 درصد نسبت به کل اعتبارات هزینه‌ای بوده است.

قاسم‌بیشه با بیان اینکه درآمد ما جوابگوی 50 درصد از هزینه‌های استان هم نیست، بیان کرد: برای افزایش فرهنگ مالیاتی نیاز به اصلاح معافیت‌ها و اجرای نظام جامع اطلاعات مالیاتی استب/.

برچسب ها: افزایش ، درآمد ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.