قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، ضمن دعوت مجدد مردم به کمک حداکثری به دولت، آمادگی خود را برای هرگونه کمک فکری و اجرایی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم اعلام کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، ضمن دعوت مجدد مردم به کمک حداکثری به دولت، آمادگی خود را برای هرگونه کمک فکری و اجرایی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم اعلام کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای حجت الاسلام‌والمسلمین روحانی
 
ریاست محترم جمهوری اسلامی
 
سلام علیکم
 
حدود ۷ یا ۸ ماه است، دولت با توجه به وعده‌های انتخاباتی و انتظار مردم برای جراحی اقتصاد کشور در مرحله دوم هدف‌مندسازی یارانه‌ها ژست عقلایی و مسلط به خود گرفته است، و در این راستا حتی برخی مردان دولت تمایل دارند وانمود کنند، صنعت هسته‌ای و ارتباط مذکراتی با شیطان بزرگ وسیله و ابزاری برای این جراحی اقتصادی قلم‌داد می‌شود.
 
اما فقط خبرهای رسانه‌ای رفت و آمد دیبلمات‌ها و گستاخی‌های مکرر امریکایی‌ها و خط و نشان کشیدن آن‌ها و همچنین زیاده‌خواهی‌های ۵+۱ ماحصل دیپلماسی لبخند شده است، این‌گونه برخورد‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های ظریف در عرصه بین‌المللی اگر بر مبنای "مقاومت اسلامی" نباشد جز گستاخ شدن بیشتر استکبار نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
 
اما این مقدمه لازم بود تا به عرض برسانیم به هر حال جراحی اقتصادی و اجرای فاز دوم هدف‌مندسازی یارانه‌ها تکلیف و وظیفه‌ای است بر دوش دولت که با آگاهی کامل از آن مردان تدبیر و امید وارد عرصه انتخاباتی و رقابت‌ها شدند، اما یقینا تاکتیک اجرایی این مرحله به تدبیر و هوش‌مندی دولت‌مردان بستگی دارد که به‌نظر می‌رسد نواقص و ضعف‌هایی در مرحله دوم موجود باشد که از باب وظیفه ذاتی جنبش‌های دانشجویی و منویات امام خامنه‌ای این مطالب به عرضتان می‌رسد:
 
-همان‌گونه که مطلع هستید و منطق عقلا حکم می‌کند و رهبری معظم انقلاب بار‌ها برآن تاکید دارند توجه به وضعیت فرهنگ در کشور است یعنی هر اتفاق و عملیات بزرگ در کشور باید یک پیش‌نویس فرهنگی و اجتماعی داشته باشد تا هم طرح به خوبی اجرا شده و هم مردم در مسیر اقدامات دولتی متحمل هزینه نشوند و یا به قول معروف در معرض آزمون و خطای نظریات دولت‌مردان قرار نگیرند.
 
لذا عدم توجه به مبانی فرهنگی و اسلامی در حرکت‌های بزرگ مخصوصا تحولات اقتصادی در تعارض با گفتمان انقلاب است و می‌شود‌‌ همان تفکر تکنوکرات‌ها که برای توسعه به له‌شدن مستضعفان تن می‌دادند.
 
پس برای اجرای مرحله دوم هدف‌مندسازی یارانه‌ها بهتر بود تا وضعیت فرهنگی این موضوع مورد بررسی قرار می‌گرفت و به جای اجرای شوهای فرهنگی توسط مردان فرهنگی دولت، اذهان عمومی جامعه را برای پذیرش این مهم آماده می‌کردید که متاسفانه این اتفاق نه‌تنها رخ نداد، بلکه عدم توجه فرهنگی و روانی به شرایط سخت مردم و نگاه ژنرال‌گونه به ملت، منجر شد مردمی که در برابر صداقت حضرت امام خمینی(ره) ۸سال دفاع مقدس کردند و در مقابل صداقت امام خامنه‌ای حماسه‌های متعدد از جمله ۹ دی را آفریدند به درخواست عدم ثبت نام یارانه پاسخی غیر مثبت بدهند که دولت باید در این خصوص کمی تامل کند!!
 
جناب آقای دکتر روحانی
 
طرح تهیه بیش‌نویس فرهنگی صرفا چند برگ ابلاغیه نیست که از بالا به پایین صادر شود، بلکه یک باور عمیق مردمی و انقلابی است و باید با رفتار صحیح آن را ثابت کرد.
 
زمانی که در توزیع سبد کالا به شانیت مردم بی‌احترامی می‌شود و یا مردم را به خاطر یک بلیط سینما به خیابان‌ها و در صف‌های طولانی می‌کشند و صاحبان انقلاب که‌‌ همان مستضعفان جامعه هستند، بی‌احترامی می‌شود. دیگر آن رابطه قلبی بین مردم و مردان دولت حکم فرما نخواهد شد.
 
وقتی ثروت برخی وزرای شما حتی در خواب و رویای تعداد کثیری از مردم نیز متصور نخواهد بود، نشان می‌دهد توجه چندانی به فرهنگ حاکمیت پابرهنگان ملت ایران نشده است و مردم همیشه در برابر ضدفرهنگ‌ها واکنشی منفی نشان می‌دهند. همان‌گونه که علی‌رغم تبلیغات گسترده برای عدم ثبت نام یارانه، بازهم دولت به هدف خود نرسید.
 
لذا برادر عزیز توصیه می‌شود، تا اعتدال در زمینه اقتصادی به بن‌بست اجرایی نرسیده است؛ پیش‌نویس فرهنگی این اقدام مهم مورد توجه قرار بگیرد و رابطه دولت و مردم رابطه صمیمانه شود و به جای برگزاری برخی جشن‌های اشرافی غیر ملزوم، دولت‌مردان و خانواده‌های محترم‌شان اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهند و از برخی تجملات و تشریفات دوری کنند تا این عملیات مهم برای اجرا دارای فضایی ملموس بین مردم باشد.
 
وقتی برخی دولت‌مردان نمی‌توانند تئوری هوشمند اقتصاد مقاومتی را بشناسند و آگاهانه یا غیرآگاهانه آن را با اقتصاد ریاضتی اشتباه می‌گیرند و مدیریت جهادی عملیاتی نمی‌شود آن زمان است که مشاهده می‌شود که سردرگمی عجیبی در تیم اقتصادی دولت حاکم شده و عدول از شعار‌ها و وعده‌ها نتیجه این سردرگمی‌ها می‌شود.
 
 پس نمی‌شود از مردم بخواهیم از یارانه انصراف بدهند اما مراسمات آن‌چنانی گرفت، نمی‌شود طعم استضعاف را نکشید و برای مستضعفان برنامه‌ریزی کرد، نمی‌شود که به دیدار ایثارگران رفت اما برای مردم ایثار نکرد، نمی‌شود صدای منتقد را خفه کرد و انتظار اصلاح داشت، نمی‌شود از جوانان بهره نبرد اما انتظار کمک جوانان را داشت، نمی‌شود با مردم صداقت نداشت اما انتظار صداقت از مردم داشت، نمی‌شود رابطه‌سالاری را حکم‌فرما کرد و از دم از شایسته‌سالاری زد.
 
برای چندمین بار جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی ضمن دعوت مجدد مردم به کمک حداکثری به دولت اعلام می‌کند، آمادگی لازم برای هرگونه کمک فکری و اجرایی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم را دارد.
 
محمد حسین پرکره قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار