روزنامه الحیات از قول یک مسؤول فلسطینی که نزدیک به مذاکرات است نوشت: محمود عباس از مذاکرات صلح ناامید شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات از قول یک مسئول فلسطینی که نزدیک به مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است نوشت : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از امکان پیشرفت در مذاکرات و احتمال تلاش دولت آمریکا برای فشار به اسرائیل به جهت پیشرفت در مذاکرات کاملا ناامید شده است.

این روزنامه از قول نزدیکان رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین می‌نویسد: محمود عباس در ورای آشتی سریع  با حماس ، سعی کرده است که انتخاباتی عمومی که مرحله ای جدید را پس از مذاکرات شکست صلح می سازد ، برگزار نماید.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد : مسؤولان و ناظران معتقدند که عباس پس از پایان این دور از مذاکرات، مذاکرات را وتو خواهد کرد ودر همین زمان نیز سعی خواهد نمود تا به آشتی و پیوستن به سازمانهای بین‌المللی پایان دهد؛ اما دیگران معتقدند که محمود عباس پس از شکست تلاشهایش به منظور رسیدن به توافقی برای تشکیل دولت فلسطین ، سعی می‌کند تا صحنه سیاست را با برگزاری انتخاباتی عمومی برای تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌ بخش فلسطین بصورتی که جایگاه وی در تاریخ فلسطین محفوظ باقی بماند، ترک نماید.

روزنامه الحیات سپس می‌نویسد : بهترین سناریو برای محمود عباس این است که کرانه باختری رود اردن و غزه را یکپارچه سازد و انتخاباتی عمومی را برای تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین به اجرا درآورد و مقر سازمان آزادی بخش فلسطین را به خارج از فلسطین به منظور مبارزه ای طولانی مدت برای استقلال منتقل نماید و به تدریج تشکیلات خودگردان را نیز رها نماید تا آن به تشکیلات و قدرتی محلی تبدیل گردد. طبق این سناریو محمود عباس می‌تواند در رأس سازمان آزادی‌بخش فلسطین باقی بماند و یا صحنه سیاست را به کلی رها نماید.

این روزنامه سپس از قول یکی از نزدیکان وی می‌نویسد : عباس از شریک شدن با اسرائیل و نیز از میانجیگری آمریکا مأیوس شده و بهتر است سعی کند تا سازمان آزادی‌بخش فلسطین را بازسازی نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار