مدیرکل یونسکو در بخشی از پیام خود چنین گفت: در جمهوری اسلامی ایران جمعیتی کودکانی که به مدرسه نمی‌رفتند طی یک دهه و نیم گذشته به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نشست تخصصی ارتقای کیفیت در آموزش و یادگیری و تاکید بر نقش معلمان که به مناسبت رونمایی از گزارش جهانی آموزش برای همه ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در حال برگزاری است.  
 
گفتنی است در این نشست ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو توسط خانم محب حسینی مدیر بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو و هماهنگ کننده ملی برنامه اموزشی یونسکو قرائت شد. 

در بخشی از این پیام آمده است گزارش جهانی آموزش برای همه امسال دامنه و گستره چالش‌هایی را برجسته می‌سازد که هنوز در راه دستیابی همه بچه‌ها به آموزش و آموختن مفاهیم پایه آموزشی به آن‌ها مواجه‌ایم. آموزش کیفی، بدون توجه به پیشینه افراد، از حقوق پایه بشری برای همه دختران و پسران به حساب می‌آید هنوز در جهان ۲۵۰ میلیون کودک حتی پس از گذراندن ۴ سال در مدرسه قادر به کسب و یادگیری مهارت‌های پایه نیستند که در این میان زنان و دختران بیشترین آسیب را می‌بینند. 

مدیرکل یونسکو در ادامه افزود: بحران یادگیری سالیانه چیزی حدود ۱۲۹ میلیارد دلار هزینه دارد که به سبب آن یک چهارم جوانان در کشورهای کم درآمد و کشورهایی با درآمد متوسط از مهارت خواندن بی‌بهره می‌مانند سال هاست که دولت‌ها برای ورود کودکان به مدارس و کلاس‌های درس تلاش کرده‌اند.  
 
وی همچنین در بخشی از پیام خود اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران جمعیتی کودکانی که به مدرسه نمی‌رفتند طی یک و دهه نیم گذشته به میزان ۹۰ درصد کاهش یافت. از سال ۱۹۹۰ بعد کشور در حوزه آموزش ابتدایی به برابری جنسیتی رسیده است حدود ۹۰ درصد از کودکان به کلاس چهارم می‌رسند و مفاهیم پایه را می‌آموزند این نتایج نشانگر آن است که وقتی کشورهای راهبردهایی برای افزایش ثبت نام و در عین حال حفظ کیفیت آموزش اتخاذ می‌کنند، چه دستاوردهایی می‌توانند داشته باشند.  
 
خانم بوکووا در بخش دیگری از پیام خود می‌گوید کلید باز کردن قفل بحران جهانی یادگیری به دست معلم هاست برای برآوردن نیازهای یادگیری کودکان گروه‌های محروم باید از معلم‌ها پشتیبانی کرد که این امر از طریق در اختیار داشتن برنامه‌های درسی فراگیر و جامع قابل وصول است.  
 
در پایان پیام، مدیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعهدش نسبت به برنامه آموزش برای همه تشکر کرده است و معتقد است امروز ریشه کنی این بحران یادگیری که قادر است برای مدت‌های طولانی و نسل‌ها مانع از رسیدن جوامع به توسعه پایدار شود از ضروریات است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: یونسکو ، کودک ، آموزش ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار