سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در جلسه خود با خبرنگاران، اظهارات متناقضی درباره حمایت دولت این کشور از آزادی مطبوعات بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در جلسه خود با خبرنگاران از آغاز فعالیت کمیته "مطبوعات را آزاد کنید" خبر داد. تمرکز این کمیته بر خبرنگاران و رسانه‌هایی است که در کشورهای مختلف جهان مورد سانسور، تهدید، حمله و سرکوب قرار گرفته‌اند. 

پس از اعلام این خبر، خبرنگار اسوشیتد پرس از پساکی پرسید آیا در آمریکا هیچ موردی از اینگونه رفتارها وجود ندارد و آیا آنها نیازمند کمیته‌ای مشابه برای پیگیری مواردی که داخل کشور رخ میدهند، نیستند. پساکی نیز در پاسخ گفت: "مثل همیشه، ما همه مسائل در خصوص آزادی مطبوعات و رسانه‌ها را در همه کشورهای جهان پیگیری می‌کنیم". به دنبال این پاسخ خبرنگار سوال خود را تکمیل کرد: "آیا منظور شما مواردی را نیز شامل میشود که در آنها خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های آمریکایی مورد سوءقصد، تهدید، آزار و اذیت و حتی بازداشت قرار گرفته‌اند؟ آیا این‌گونه اقدامات و اجتناب از مطرح کردن آنها نیز گامی به سوی آزادی مطبوعات است؟" تنها پاسخ پساکی این بود که او متوجه منظور
این خبرنگار نمی‌شود!

دولت آمریکا همیشه خود را حامی آزادی مطبوعات می‌دانسته و به این بهانه در بسیاری از امور دیگر کشورهای جهان دخالت کرده است، اما وقتی صحبت از اینگونه مسائل در داخل کشور می‌آید، هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ارائه ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، آزادی ، مطبوعات ، پساکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار