در واپسین روز از هفته سلامت، دهکده سلامت در منطقه 9 با حضور قائم مقام، معاونت اجتماعی و فرهنگی، رئیس اداره سلامت، مدیر اداره انجمن طب سنتی ایران و جمعی از روسای این منطقه با اجرای ویژه برنامه‌های شاد و متنوع در بوستان کوبک به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه دهکده سلامت با حضور خبازها قائم مقام، فخاری معاونت اجتماعی و فرهنگی، پیرایش رئیس اداره سلامت، امینی مدیر اداره فرهنگی، برهانی مدیر اداره انجمن طب سنتی ایران و جمعی از معاونین نواحی و منطقه با اجرای موسیقی‌های زنده و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در بوستان‌ کوبک به کار خود پایان داد.

در این مراسم خبازها، ضمن قدردانی از زحمات برگزار کنندگان دهکده سلامت تصریح کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به صورت ویژه و با حساسیت‌های خاص این برنامه را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دادند و منطقه 9 نیز به صورت خاص و ویژه در جهت اجرای این برنامه تلاش نموده که امروز این مراسم به کار خود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم بالا بودن سطح آگاهی و دانش شهروندان است و در این مدت راههای سلامتی و پیشگیری از انواع بیماریها به شهروندان آموزش و با استقبال بی‌نظیر آنان همراه شد.

در ادامه این مراسم برهانی مدیر اداره انجمن طب سنتی ایران تصریح کرد: به مناسبت هفته سلامت و آشنایی بیشتر با روشهای طب سنتی تلاش شد این روش بیشتر به شهروندان معرفی شود.

وی ادامه داد: انجمن طب سنتی در سال گذشته تشکیل شده و بلافاصله بعد از آن دانشکده طب سنتی ایران برای آموزش پزشکان دایر شد و هم‌اکنون در دانشکده‌های مختلف تدریس می‌شود.

مدیر اداره انجمن طب سنتی ایران افزود: گاهی شهروندان علم طب سنتی را با عناوین حجامت، گیاه درمانی، داروهای گیاهی و عطاری می‌شناسند در حالی که علم طب سنتی، علم وسیع و پرباری است.

برهانی با تاکید بر علم طب سنتی اظهار کرد: باید تلاش شود علم طب سنتی و حجامت برای شهروندان تعریف شود و اکثر افراد جامعه حجامت را تعریف شده طب سنتی می‌دانند در حالی که توسط قانون ابن سینا شاید در بین یک درصد افراد جامعه در ایران صادق است که این رقم بین 600 تا 700 هزار نفر افراد جامعه را در برمی‌گیرد.

مدیر اداره طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: شناسایی میزان سلامتی افراد جامعه به رفتار شخصی آنان بستگی دارد و باید میزان وعده غذایی را مد نظر قرار دهیم.

گفتنی است، در پایان مراسم از غرفه‌داران، مسئولان خانه‌های سلامت، کارشناسان نواحی و کارشناسان اداره سلامت تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار