مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور با بیان اینکه چند کارخانه خرید تضمینی چای را آغاز کرده‌اند گفت: باقی کارخانجات نیز در حال عقد قرارداد با سازمان چای هستند.

مصطفی نصراللهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خرید تضمینی چای از روز پنجم اردیبهشت ماه سال ‌جاری در شهرستان لنگرود آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه یکی، دو کارخانه خرید تضمینی را آغاز کرده‌اند افزود: باقی کارخانجات نیز در حال عقد قرارداد در این زمینه با سازمان چای هستند.
 
نصراللهی با اشاره به اینکه بانک عامل این کار بانک سپه است اضافه کرد: امسال مجلس 160 میلیارد تومان اعتبار برای چای در نظرگرفته  که 100میلیارد تومان از این مبلغ برای خرید تضمینی و 60میلیارد تومان از آن برای امور به‌زراعی باغات تخصیص یافته است.
 
وی ادامه داد: سازمان چای پول کشاورزان را از این طریق پرداخت می‌کند و 33 درصد از قیمت خرید تضمینی (که جزء مطالبات دولت است) را از کارخانجات دریافت کرده و به دولت تحویل می‌دهد.
 
مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده است گفت: امیدواریم امسال شرایط به گونه‌ای باشد که کشاورزان انگیزه‌ بیشتری برای کارکردن داشته باشند.
 
به گفته نصراللهی نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز درجه یک و درجه دو به ترتیب هزار و 800 و هزار تومان است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خرید ، تضمینی ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار