معاون پژوهش وفناوري وزیر علوم گفت: پژوهشگاه ها بايد در اقتصاد دانش بنیان نقش بیشتری داشته باشند و باید از ظرفیت و پتانسیل پژوهشگاه ها استفاده کنیم چرا که بخش پژوهش کشور به اقدامات موثرتری نیاز دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی معاون درمراسم تودیع و معارفه دکترعلی اصغر توفیق رئیس پیشین و دکترسیدمحمدمهدی هادوی رئيس جدید پژوهشگاه مواد وانرژی در سخناني با تاکید برساماندهی و هدف گذاری در عرصه پژوهش، اظهار داشت: ما در کشور نیازمند ساماندهی و هدفمند کردن پژوهش و فناوری و ایجاد همگرایی در مجموعه موجود و پرهیز از موازی کاری واتلاف نیروها هستیم.

وی افزود: درحال حاضر سیاستگذاری درست، پایش وآمایش مجموعه آموزش عالی درکشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دراین راستا باید ماموریت گرا بوده و از اهداف تعریف شده دور نشویم.

معاون پژوهش وفناوري وزارت علوم همچنین بر افزایش کیفی نظام پژوهش و فناوری کشور تاکید کرد و گفت: عمده ترین راه افزایش کیفیت، داشتن استانداردها و حفظ  و عمل به استانداردهای مورد قبول است تا بتوانیم براساس ماموریتی که درافق چشم انداز برنامه پنج ساله دیده شده است، حرکت کنیم.

وي با اشاره به اینکه پژوهشگاه ها باید به رسالت واقعی خود بپردازند ،خاطرنشان کرد: پژوهش، با حضور فعال و پررنگ جامعه علمی و ابتکار و خلاقیت می تواند زندگی و اقتصاد مردم را متحول کند.
دکتر احمدی در پایان ضمن اشاره به  اقدامات پژوهشگاه مواد وانرژی در سال های اخیر ، از دکتر توفیق به خاطر تلاش های وی در این پژوهشگاه  قدردانی کرد.

همچنين درادامه اين مراسم دکترسیدمحمدمهدی هادوی گفت: پژوهشگاه مواد وانرژی به عنوان یک پژوهشگاه ملی زیر مجموعه یک مرجع علمی تحقیقات همچون وزارت علوم در کشور مطرح است و انتظار به ثمر رساندن طرح های بزرگ علمی از آن می رود.

وی افزود: این پژوهشگاه مرجع مواد وانرژی در کشور است و می بایست مشکلات فناوری و صنعت کشور را در حوزه مواد وانرژی شناسایی کرده  و در جهت رفع آن حرکت کند.

دکتر هادوی گفت: پژوهشگاه مواد وانرژی باید طرح های کلان مرتبط با مواد وانرژی را بپذیرد و روی آنها کار کند.

وی افزود: اگر کشور بخواهد جایگاهی علمی خود را در برنامه چشم انداز 1404 بالا ببرد، درکنار امور کارشناسی می بایست گلوگاه های کشور در بحث مواد وانرژی را حل کرده و دراین راستا اعضای هیئت علمی، فارغ التحصیلان، دانشجویان و تمامی پرسنل پژوهشگاه باید سهیم باشند.

رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی گفت: برای وارد شدن به این مقوله  هر کس که می تواند مثمر ثمر باشد باید داوطلب شده تا به پیشرفت علمی پژوهشی در کشور دست پیدا کنیم.

سپس دکتر توفیق نیز  با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در مدت مسئولیت خود، گفت: در مدت زمان تصدي رياست پژوهشگاه مواد و انرژي ،سيستم کاری من بر اساس اعتماد و نگاه مشارکتی بود و هیچ تصمیمی به تنهایی گرفته نمی شد.

وی افزود: وقتی به پژوهشگاه مواد وانرژی آمدم  تصمیم من این بود که این پژوهشگاه بهترین پژوهشگاه کشور شناخته شود و در مسیر درست حرکت کند و این مهم ترین گام من بود.

گفتنی است درپایان این مراسم  دکتراحمدی ضمن اعطای حکم انتصاب دکتر هادوی به سمت ریاست پژوهشگاه، از خدمات چهارساله دکتر علی اصغر توفیق با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
بله شما را به خدا یه سری به این آقای دکتر توکلی مشاور محترم سازمان سنجش یرنید و بپرسید که این نتایج کارشناسی ارشد سال 93 کی اعلام می شه ؟ آخه ما که مردیم بعد از 3 ماه از بهمن 92 تا حالا متشکر -
آخرین اخبار