"ران درمر"، سفیر اسرائیل در آمریکا به قدرت های جهانی هشدار داده است که در آستانه دستیابی به یک توافق بد با تهران هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی "تایمز آو اسرائیل"، "درمر" درنشست "لیگ ضد افترا" گفت: مهمترین مسئله پیش روی اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران است نه درگیری با فلسطینیان. 

نماینده اسرائیل در واشنگتن در جمع حاضران در این نشست گفت: سیاست ما ساده است، به ایران اجازه می‌دهیم یک برنامه هسته‌ای صلح آمیز داشته باشد و نه غیر از این. 

وی با این ادعا که تهران حقیقتا به دنبال گسترش یک برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز نیست، گفت: حقیت این است که ما می دانیم ایران نیازی به برنامه صلح آمیز هسته ای ندارد. ایران در نفت و گاز طبیعی غوطه ور است و می‌تواند از منابع طبیعی خود نهایت بهره را ببرد.
 
درمر افزود: کشوری که فقط به دنبال استفاده صلح آمیز از برنامه هسته ای است نیازی به غنی سازی اورانیوم یا ساخت تاسیسات هسته‌ای و نیروگاه های آب سنگین ندارد. تمام کارهایی که ایران انجام داده است و قصد دارد به عنوان بخشی از توافقنامه نهایی با گروه پنج به علاوه یک حق ادامه چنین فعالیت هایی را برای خود محفوظ نگاه دارد. 

وی در ادامه فعالیت های ایران در زمینه ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک بین قاره ای را با برنامه هسته ای ایران مرتبط دانست و مدعی شد: تنها هدف آنها حمل یک کلاهک هسته ای با این موشک ها است. اگر برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است پس این کشور به موشک های بالستیک بین قاره ای نیازی ندارد. 

سفیر اسرائیل در آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که اسرائیل درمورد مذاکرات هسته ای کنونی با ایران بسیار نگران است زیرا نشانه ها از آن حکایت دارد که گروه پنج به علاوه یک در حال قبول توافقی است که توانایی های ایران در زمینه هسته ای را محدود نمی کند و به ایران اجازه می دهد تاسیسات آب سنگین اراک، برنامه تولید موشک های بالستیک بین قاره ای، هزاران سانتریفوژ غنی سازی اورانیوم و ذخیره اورانیوم غنی شده خود را حفظ کند. 

اسرائیل همواره ادعا کرده است که هرگونه توافق نهایی باید به طور جدی توانایی‌های هسته‌ای ایران را متوقف کند. 

درمر طی اظهاراتی نادر از تلاش های شدید دولت اوباما قدردانی اما درمورد مفاد توافقنامه نهایی ابراز نگرانی کرد. 

سفیر اسرائیل در آمریکا تنها پس از بیان سخنانی مفصل در مورد ایران به مسئله توقف اخیر مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان پرداخت. وی صحبتش را در زمینه مذاکرات صلح با این توضیح آغاز کرد که چرا اسرائیل هفته گذشته مذاکرات را پس از این که محمود عباس اعلام کرد حماس به دولت جدید تکنوکرات فلسطین خواهد پیوست، به حال تعلیق درآورد. 

درمر با اشاره به سخن مشهور اسحاق رابین درمورد صلح با دشمنان گفت: شما با دشمنانی صلح می کنید که خواهان صلح باشند اما حماس به دنبال صلح نیست. 

وی در ادامه گفت: عباس باید انتخاب کند یا صلح با اسرائیل یا توافق با حماس. او حماس را انتخاب کرد و اسرائیل هم مذاکرات را متوقف کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۳:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمق جان شما چکاره هستی تا نظر دهی نوکر امریکا شما فقط تروریست هستید احمق مرگ بر اسراءیل
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا.
Netherlands
رضا
۱۳:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
ایران اجازه داشتن هیچ چیزی را ندارد و آنوقت اسرائیل متجاوز همه نوع موشک و اسلحه تا بمب اتمی را میتواند داشته باشد !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
توافق بد يا توافق خوب. چشم شما کور.مرگ بر اسرائيل
آخرین اخبار