جناح صدر پنج نفر را نامزد نخست وزیری آینده عراق کرده است و شایعاتی نیز درباره احتمال داوطلب شدن عمار حکیم برای نخست وزیری عراق شنیده می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جناح صدر پنج نفر را نامزد نخست وزیری آینده عراق کرده است و شایعاتی نیز درباره احتمال داوطلب شدن عمار حکیم برای نخست وزیری عراق شنیده می‌شود. 

 دوره ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی پیش از آغاز انتخابات عراق امروز آغاز شد و تدابیر امنیتی شدیدی برای روز برگزاری انتخابات (روز چهارشنبه) تدارک دیده شده است. همچنین قانون ممنوعیت آمد و شد خودروها در برخی استان‌های عراق اجرا می‌شود. فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد ورود خودروها از سایر استانها به بغداد از ساعت 10 امشب تا پایان زمان رای گیری ممنوع است. همچنین پرواز هواپیماهای مسافربری از نیمه شب امشب تا ساعت شش عصر روز چهارشنبه متوقف خواهد شد. 

 جناح صدر در اقدامی قابل توجه پنج نفر را نامزد سمت نخست وزیری کرده است که "علی دوی" استاندار میسان یکی از آنها است. جناح صدر در صورتی که بتواند به همراه متحدانش اکثریت کرسی‌های پارلمان را برای تشکیل کابینه به دست آورد این پنج نفر را به عنوان نامزدهای نخست وزیری به متحدانش پیشنهاد خواهد کرد. قبلا گفته شده بود فقط "علی دوی" نامزد جناح صدر است ولی رئیس فراکسیون احرار وابسته به جناح صدر گفت این جناح پنج نامزد برای نخست وزیری در نظر گرفته است. 

 در همین حال ائتلاف مواطن (شهروند) وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست عمار حکیم نیز در برخی مناسبتها و به شکل غیرمستقیم به این مسئله اشاره کرده است که شخص حکیم نیز مایل است برای سمت نخست وزیری عراق نامزد شود.

  طبعا چنین سخنانی هنوز در حد حدس و گمان است و اکنون همه نگاه ها به انتخابات روز چهارشنبه دوخته شده است تا مشخص شود چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد. در صورتی که فراکسیون های مختلف نتایجی نزدیک به هم به دست آورند دوره تشکیل کابینه در عراق احتمالا طولانی خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار