مسوول دبیرخانه استانی احیا تالاب بین المللی هامون گفت: اجرای طرح لوله کشی آب به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان . ، ˈالهام آبتینˈ افزود: بهره گیری مناسب از آب های جاری و موجود سیستان و تغییر الگوهای آبیاری با مدیریت یکپارچه منابع آبی می تواند این منطقه را در مسیر رونق گذشته قرار دهد.

وی ادامه داد: نداشتن الگو و برنامه کارشناسی در حوزه توزیع و تقسیم بهینه آب موجب شده همواره مساله آب در منطقه سیستان به یک بحران تبدیل شود.

آبتین خاطر نشان کرد: نبود شرایط لازم برای کنترل منابع آب در زمان های پرآبی، کم آبی و بی آبی در منطقه سیستان از جمله تاثیرات ناهماهنگی فعالیت دستگاههای دست اندرکار در ارائه الگوی مناسب است.

وی گفت: با انجام هماهنگی های مختلف بین دستگاههای دست اندرکار احیا تالاب هامون، اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با حمایت معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست و همکاری استانداری و سایر دستگاههای اجرایی مربوطه ملزم به مدیریت و اصلاح مسیرهای عبور آب در منطقه سیستان شده است.

مسوول دبیرخانه استانی احیا تالاب بین المللی هامون ادامه داد: با اجرای این روند در زمان های ورود آب به سیستان می توان به صورت موثر آب را به مناطق مختلف هدایت کرد.

آبتین افزود: هدف از انجام این الزام از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، تقویت کارکردهای تالاب است بطوری که در کنار آن بتوان در زمان ورود آب و ایجاد شرایط مطلوب فعالیت هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صید و صیادی را در منطقه سیستان احیا کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: اجرا ، طرح ، لوله کشی ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حاجی زاده
۱۱:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام اگه جوشکاری لوله پلی اتیلن هست کارمیکنیم دستگاه هم دارم ازسایز50تا400 کارلوله کشی بارانی باشه یا فاضلاب
Iran (Islamic Republic of)
mr_mosiii
۱۷:۰۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
کل سیستان هم مث اون یکی شهر. ش. شهرسوخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام من لوله کشی کار می کنم ولی لوله کشی کشاورزی به صورت حرفه ای بلد نیستم لطفا مرا یاری کنید به صورت pdfیا...