"حسن خلیلی‌فر" از حضور تولیدات برتر تازه ترین دوره كارگاه نمایش حوزه هنری در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری "حسن خلیلی فر" كه مدیریت دوره جدید كارگاه تولید نمایش حوزه هنری را بر عهده دارد، با بیان این كه ثبت نام این دوره كارگاه آغاز شده است، اظهار كرد: شرایط هنرجویانی كه در این دوره كارگاه ها ثبت نام كرده اند بررسی می شود و افرادی كه واجد شرایط هستند برای حضور در این دوره ها انتخاب می شوند.

این مدرس تئاتر ادامه داد: آثار نمایشی تولید شده در این كارگاه ها در نهایت در حوزه هنری به روی صحنه می روند و آثار برتر در جشنواره تئاتر سوره ماه حضور خواهند داشت.

خلیلی فر گفت: آثار كارگاه تولید نمایش با موضوعات سبك زندگی، فرهنگ و اقتصاد زیر نظر اساتیدی همچون حسین پارسایی، كوروش زارعی، محمود صابری، سید جواد روشن و همچنین اساتید دیگر استفاده می شود. البته در این كلاس ها قرار نیست خیلی به آموزش مبانی تئاتر پرداخته شود و هنرجویان باید دوره های مقدماتی را گذرانده باشند تا در این دوره به تولید آثار نمایشی بپردازند.

این كارشناس تئاتر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به این كه مهلت ثبت نام در كارگاه تولید نمایش تا 17 خرداد ماه خواهد بود، عنوان كرد: زمان مصاحبه و انتخاب بازیگران نیز 22 خرداد است و این دوره آموزشی از اول تیر ماه لغایت پایان شهریور ماه سال 93 برگزار خواهد شد.

وی افزود: موضوعات سبك زندگی و خانواده، سبك زندگی و آموزش، سبك زندگی و جوانان،‌ سبك زندگی و اقتصاد، سبك زندگی و فرهنگ، سبك زندگی و انقلاب، سبك زندگی و جنگ و... از جمله موضوعاتی هستند كه در این كارگاه،‌ مورد استفاده و كنكاش هنرجویان قرار خواهند گرفت.

گفتنی است متقاضیان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 88804072 – 88895053 ؛ مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ تماس حاصل نمایند. مركز هنرهای نمایشی در طبقه‌ی چهارم ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، ‌نرسیده به تقاطع حافظ واقع است.


انتهای پیام/ اس
 
 
كارشناس كارگاه قصه و رمان حوزه هنری خبر داد:  
بیش از 20 مجموعه داستان و رمان آماده چاپ  
رقیه سادات صفوی كارشناس دفتر كارگاه قصه و رمان حوزه هنری، از ارسال بیش از 20 مجموعه داستان و رمان برای چاپ، به انتشارات سوره مهر خبر داد.  
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری؛ رقیه سادات صفوی كارشناس دفتر كارگاه قصه و رمان حوزه هنری درباره  مجموعه داستان ها و رمان ها ی این دفتر، گفت: در مجموع 5 داستان و 15 رمان توسط كارشناسان دفتر مورد تایید قرار گرفته و به انتشارات سوره مهر سپرده شده است تا با هماهنگی هایی كه  انتشارات خواهد داشت  آنها را به چاپ برساند.  
وی با اشاره به آثار ارسالی به انتشارت سوره مهر، گفت: رمان های "مردی با كفش های كتانی" نوشته محمد علی گودینی، "آه با شین" محمد كاظم مزینانی، "خنده زار" محمد محمودی نور آباد، "عشق آباد تا عشقاباد" منصور انوری، "محله حاجی" بهناز ضرابی زاده، "از نگاه داستان نویس نوشته" دكتر حنیف، "دسته چهار گروهان یك"  نوشته "محمد علی قاسمی، "سوگند به فرشتگان در صف" نوشته مهران نجفی، "اشك جمعه" نوشته مونا اسكندری، "مرغ هوا"  به نویسندگی عزت الله الوندی، "گربه پایتخت" و "دختر كوهستان" نوشته سید هاشم حسینی، "شب پنجم" نوشته فریبا انیسی را می توان اشاره كرد.   
صفوی ادامه داد: همچنین مجموعه داستان های "گربه لنگ دراز" مجموعه نویسندگان نوجوان، "لطفا پیغام خود را بگذارید" و "عكسی بالای دست ها" مجموعه نویسندگان بزرگسال، مجموعه داستان سه شنبه عزیز 3 و 4 نوشته راضیه تجار و "در بوته نقد"  رمضانعلی ابراهیم زاده گرجی را می توان نام برد.  
شایان ذكر است تعدادی از این رمان ها و مجموعه داستان ها مربوط  به دوره های سوم و چهارم جشنواره داستان انقلاب است  و برخی رمان ها و مجموعه داستان ها مربوط به كار دفتر كارگاه و قصه رمان حوزه هنری است كه به همت انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.
در قالب اثری 10 جلدی عرضه می شود/  
یك كار خوب در بیست و هفتمین نمایشگاه كتاب  
محمود پوروهاب گفت: كتاب 10 جلدی «یك كار خوب» توسط انتشارات سوره مهر در نمایشگاه كتاب امسال در دسترس مخاطبان كودك و نوجوان قرار می گیرد.  
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، محمود پوروهاب نویسنده كودك و نوجوان درباره حضور كتاب هایش در نمایشگاه كتاب امسال، گفت: كتاب 10 جلدی «یك كار خوب» توسط انتشارات سوره مهر در نمایشگاه امسال در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.   
این نویسنده كودك و نوجوان در ادامه تصریح كرد: كتاب «یك كار خوب» در 10 جلد با عنوان های خروس پر طلایی، آن آقا مهربان، كارگرهای فقیر، همسفر ناشناس، كبوترهای دوست داشتنی، قصه های مرد تنبل، كیسه ی سكه هایم كو، تصادف، اشك شادی، پیرزن و مهمان عزیز هستند.   
پوروهاب با اشاره به مضمون و موضوعات این كتاب ها توضیح داد: این مجموعه كتاب را برای كودكان و نوجوانان به رشته تحریر درآورده ام و به زبان ساده و روان نوشته شده است كه نوع برخورد آنان با دیگران و مسائل اجتماعی را به صورت آموزشی روایت می كند.   
به گفته وی این كتاب روش و سبك زندگی ائمه معصوم (ع) را برای نوجوانان روایت می كند تا آشنایی بیشتری با زندگی بزرگان داشته باشند.   
این نویسنده با اشاره به دیگر كتابش با عنوان «خان هشتم»، اظهار كرد: در این كتاب یك موضوع از شاهنامه فردوسی را انتخاب و بازنویسی كرده ام كه برای رده سنی نوجوانان نوشته ام.   
 
محمود پوروهاب داستان نویس و شاعر كودكان و نوجوانان متولد 1340 و دارای تحصیلات حوزوی است. او در ماهنامه سلام بچه ها به كار می‌پردازد و در آثارش تلاش كرده است تا مسائل مذهبی، ادبی و تاریخی ایران و اسلام را با ساده ترین جملات به همراه تصاویر زیبا برای مخاطبان كودك و نوجوان بازگو كند. در كارنامه ادبی‌اش نقد و بررسی آثار شاعران جوان، داوری جشنواره های ادبی كودك و نوجوان، مسؤولیت بخش شعر بعضی از ماهنامه ها دیده می‌شود.
برخی از آثار این نویسنده عبارتند از: "پر از بوی گلابی"، "همیشه كسی هست"، "یك باغ لبخند"، "سكه هایی به نام محمد"،"صدای زلال بلال"، "صدای ساز باران"، "غروب آفتاب ربذه"، "حرف های ناتمام"، "انوشیروان"، "با زمین های افسانه ای"،"درخت خانه ما"، "پیر چنگی"، "مهربانی هایت را قسمت كن!" (از مجموعۀ كتاب اندیشه)، "بهار مهربان یثرب" (از مجموعه نگران پروانه‌ها).


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.