خلیج‌فارس نقش مهمی در ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد نگاه ویژه به جاذبه‌های خلیج فارس و توسعه گردشگری داخلی و خارجی این منطقه، یکی از برنامه‌های این دولت و سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، آیین پاسداشت روز ملی خلیج فارس عصر امروز با حضور "مسعود سلطانی‌فر" رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

"مسعود سلطانی‌فر" رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم گفت: خلیج‌فارس با وجود ظرفیت‌های قابل توجه از جهات مختلفی برای کشور ما حائز اهمیت است.

وی افزود: خلیج‌فارس در 5 محور اساسی در مجموعه حرکت توسعه کشور تاثیرگذار بوده و 14 جزیره‌زیبا را در خود  جای داده و مناطق زیبا، سواحل پرجاذبه و آثار تاریخی بسیاری دارد و حدود 3 هزار کیلومتر ساحل، مناظر طبیعی را پدید آورده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: این سواحل و مناطق پرجاذبه دارای ارزش ویژه گردشگری هستند، هرچند در گذشته نه چندان دور سرمایه‌گذاری‌هایی در این مناطق صورت گرفته است اما نگاه ویژه به جاذبه‌های خلیج فارس و توسعه گردشگری داخلی و خارجی این منطقه، یکی از برنامه‌های این دولت و سازمان میراث فرهنگی است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت : خلیج‌فارس نقش مهمی در ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و استفاده از این مسیر نقش موثری در اقتصاد جهانی و ایفا می‌کند.

وی افزود: وجود ذخایر انرژی در خلیج‌فارس  سومین عامل اهمیت این منطقه بوده و منطقه خلیج فارس با وجود ذخایر گاز و نفت مشترک و تامین حدود نیمی از ذخایر گازی کشور نقش مهمی در تامین انرژی داخلی دارد. 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: وجود آبزیان بی‌نظیر در جزایر کیش و ابوموسی یکی دیگر از مواردی است که خلیج فارس را در کانون توجه و اهمیت قرار می‌دهد، این جزایر زیبا آکواریوم‌های طبیعی هستند که باید مورد بهره‌برداری ویژه گردشگری قرار گیرند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: خلیج‌فارس نقش موثری  در تامین امنیت ملی دارد و جایگاه تاریخی ویژه خلیج‌فارس انکارناپذیر است همچنین وجود زوایای مختلف اهمیت خلیج‌فارس، سیاست جدی برای اقتصاد، امنیت و برنامه‌ریزی برای خلیج‌فارس را می‌طلبد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار