رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت : با توجه به اينکه بهره وري نيروي کار حرف نخست را مي زند ، هر گونه حمايت از اين قشر به نفع رشد و توسعه اقتصادي است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عزيزي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : حمايت از اين قشر انگيزه هاي بهره وري را افزايش مي دهد و مجلس هم توجه ويژه اي با آن دارد.

وي گفت: در بحث سختي کار براي کارگران شرايط را ساماندهي کرديم تا حقي از کارگران مشمول ضايع نشود.

عزيزي با بيان اينکه نظام جامع مهارت و فن‌آوري بايد به فرهنگ بازار کار تبديل شود ، گفت : اتصال و پيوند آموزش با محيط کار موجب مي‌شود ، فارغ‌التحصيلان هم پس از پايان آموزش ، بدون تاخير و به شکلي کارامد وارد بازار کار شوند.

وي اظهار داشت : نظام جامع مهارت و فن‌آوري تدوين شده که شامل سه زيرنظام آموزش مهارت و فن‌آوري ، صلاحيت حرفه‌اي و احراز شرايط اشتغال است.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جمعيت جوان و ظرفيت‌هاي بالاي کشور گفت : بايد ابعاد توسعه به ويژه اشتغال در کشور افزايش برجسته تر شود.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه اشتغال پايدار با ترويج "کار شايسته" ، گسترش صلاحيت حرفه اي و مهارت کارآفريني در کنار رشد بهره وري منابع انساني مورد نظر ماست و جمعيت جوان ، نرخ بالاي بيکاري و بهره وري پايين  از مسايل اصلي و حساس در بازار کار کشور محسوب مي شود.

عبدالرضا عزيزي گفت:نرخ بيکاري در کشور همچنان دو رقمي است و براي حمايت از نيروي کار ضروري است که ظرفيت هاي تقاصاي کار را هم افزايش دهيم تا قدرت چانه زني اين قشر هم بيشتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار