176 کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته سلامت، به مناطق محروم و روستایی کشور اعزام شدند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان داوطلبان، در جریان برگزاری برنامه های هفته سلامت امسال که در راستای دستیابی به اهداف جمعیت درباره حمایت از زندگی و سلامت انسانها و افزایش اثر بخشی فعالیت های داوطلبانه خصوصاً در زمینه پیشگیری، در تمام شعب و خانه های داوطلب از یکم تا هفتم ماه جاری برگزار شد، بیش از 470 چادر سلامت با حضور بیش از 953 پزشک و پیراپزشک داوطلب برپا شد که خدماتی از قبیل تست فشار و قند خون و ویزیت به 41 هزار و 368 مراجعه کننده به صورت رایگان ارائه شد.

176 کاروان سلامت داوطلبان نیز به همین مناسبت، پس از نیازسنجی های صورت گرفته برای ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به مناطق روستایی و حاشیه ای شهرها در سراسر کشور اعزام شدند که توانستند نیاز 24 هزار و 574 نفر را به خدمات مذکور رفع کند.

همچنین مشارکت شش هزار و 57 داوطلب در برنامه اهدای خون، برگزاری 388 دوره آموزشی برای بهره مندی 25 هزار و 124 نفر و نیز برپایی 83 نمایشگاه تخصصی بهداشت و سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه ها بوده است.

در هفته سلامت، این سازمان فقط ویترینی از برنامه های سالیانه خود را در معرض دید عموم قرار داد و این برنامه ها به صورت جامع، کامل و با مشارکت و همراهی پزشکان و متخصصان داوطلب جمعیت هلال احمر طی چندین بار در سال سال پایه ریزی و اجرا می شود.

بر اساس اعلام سازمان داوطلبان، آمار فوق، فقط به 28 استان اختصاص دارد و آمار تکمیلی اعلام خواهد شد.

برچسب ها: اعزام ، هلال ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار