سالیانه در کشور حدود ۶ هزار نفر تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار می‌گیرند و خوشبختانه امکانات به روزی در اختیار بیمارانی که تحت عمل جراحی پیوند قرنیه هستند، قرار می‌گیرد.

دکتر محمود جباروند رئیس بیمارستان فارابی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص هزینه‌ها و تعرفه‌های بیمه تصریح کرد: مراکز دولتی طبق تعرفه‌های بیمه ۹۰ درصد را پرداخت می‌کنند و تنها ۱۰ درصد بر عهدهٔ بیماران قرار می‌گیرد و بیمه‌های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و تکمیلی بیماران را تحت پوشش قرار می‌دهند. 

جباروند با اشاره به اینکه متاسفانه تعرفه‌های وزارت بهداشت در گذشته خیلی خوب نبوده، گفت: ولی در حال حاضر به همت هیات محترم و تصمیمات جدید جناب آقای روحانی به سلامت توجه و گرایش بیشتر شده و در نظر دارند که بخشی از یارانه‌ها را در بخش سلامت استفاده کنند و خوشبختانه در آینده خبر‌های خوشی را در رابطه با پوشش‌های بیمه خواهیم داشت. 

رئیس بیمارستان فارابی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ایران مقام چندم را از نظر جراحی پیوند دارد، اظهار داشت: خوشبختانه در کشور  از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها از جمله برش‌های لیزری برای برخی از پیوند‌ها استفاده می‌شود. 

محمد جباروند گفت: در حال حاضر عمل جراحی پیوند قرنیه با سلول‌های بنیادی در بیمارستان فارابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موفقیت آن به ۸۵ درصد رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.