رضوی، پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران گفت: استقلال و خودکفایی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

رضوی، از پیشکسوتان دفاع مقدس که در بخش پدافند هوایی فعال بوده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: همان‌طور که امام(ره) فرمودند: جنگ انسان‌ها را می‌سازد، این فرمایش رهبری درباره پدافند هوایی مصداق پیدا کرد چرا که جنگ برای پدافند سازندگی به همراه داشت.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی برای تعمیر تجهیزات پدافندی نیازمند کارشناسان خارجی بودیم اما پس از جنگ نیروهای پدافندی با اتکا به تجربیات دوران دفاع مقدس و آموزش‌های تخصصی در دانشگاه‌های کشور نیروی مؤمن و متخصص توانستند به دستاوردهای پدافندی گسترده‌تری دست پیدا کنند.

وی، با اشاره به حضور نیروهای پدافند در عملیات والفجر گفت: در دوران جنگ تحمیلی به هیچ‌وجه نیرویی بدون پدافند هوایی نمی‌توانست حمله دشمن را به طور کامل پاسخ دهد به طور مثال در عملیات‌های والفجر تعداد 4 آتش‌بار هاگ و سایت‌های رادار در بندر امام(ره) مستقر می‌شدند و رادارهای متحرک و جنگ افزارهای زمین به هوا از دیگر تجهیزات پدافندی بود و می‌توان گفت شرکت پدافند در همه عملیات‌های دفاع مقدس ضروری بود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار