حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی گفت: فرهنگ یک جورچین بزرگ است که در آن صدا و سیما، نهادهای بزرگ فرهنگی، سینماگران، مدیران و دانشگاهیان از نقش عمده‌ای برخوردارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد هادی ایازی،  در مراسم معارفه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که پیش از ظهر امروز در محل ایوان شمس و با حضور شهردار تهران و دیگر مسئولین شهری برگزار گردید، ضمن تشکر از شهردار تهران به جهت تحمل حضور چندین ساله ایشان و نیز پذیرش استعفای ایشان علی‌رغم تمایل جهت تداوم فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری اظهار داشت: اگر در این سال‌ها کاری صورت پذیرفته نتیجه تلاش تمامی همکاران در شهرداری بوده و اگر قصوری نیز بوده از طرف من صورت پذیرفته که از همین جا از تمام شهروندان، فرهیختگان، اصحاب رسانه و اندیشه و بزرگوارانی که ما را همراهی نمودند و اجرای فعالیت‌ها جز با کمک آنها میسر نبود تشکر می‌نمایم.

مشاور شهردار تهران، ضمن تشکر از اعضای شورای سوم و چهارم شهرداری به جهت همکاری آنان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی افزود: اگر موفقیتی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری صورت پذیرفته، افزود: نتیجه همکاری تمام افراد بوده ضمن اینکه بنده معتقدم اداره شهر بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود و ایجاد سرای محلات در 374 محله شهر تهران و واگذاری امور محله به مردم خود مؤید این امر است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی با بیان اینکه مسئولیت اینگونه نیست که انسان به سوی آن رود و آنرا تصاحب نماید بلکه آنرا امانتی دانست که از سنگینی برخوردار بوده و انسان موظف به رعایت آن است.

وی ضمن تشکر از شهردار تهران به جهت انتصابشان به معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به سابقه آشنایی خود با ایشان اشاره نمود و اظهار داشت: شناخت بنده از ایشان تا چند سال گذشته سطحی بوده اما همواره از نظر بنده شخصیت ایشان بیانگر انسانی با تقوا، عاقل و سخت‌کوش است که انسان در مقابل تلاش ایشان عاجز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مدیریت جهادی و نیز نامگذاری امسال به عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید بر مدیریت جهادی و فرهنگ از سوی رهبر را بیانگر سختی کار دانستند و افزودند: امیدواریم این امر محقق گردد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان کارشناس بزرگ فرهنگی و بی‌نظیر در جهان تشیع در واقع ترسیم راه نموده‌اند به برگزاری جلسات مکرر شهردار تهران با کارشناسان و مدیران در خصوص تحقق بخشیدن به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اشاره نمودند و تاکید کردند: فرهنگ یک جورچین بزرگ است که در آن صداوسیما، نهادهای بزرگ فرهنگی، سینماگران، مدیران، بسیج، حزب‌الله، دانشگاهیان همه نقش داشته و در این میان شاید نقش شهرداری بزرگ نباشد اما باید سعی و حداکثر توان خود را به کار بریم.

مشاور شهردار تهران، با یادآوری نامگذاری سال جاری با عنوان فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی فرهنگ را قابل تغییر دانست و اظهار داشت: اما باید توجه نمود که این امر نیازمند حلم و صبر است و در این رخنه فرهنگی انجام فعالیت‌ها جز با مشارکت سازمان‌ها میسر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی، به سخنان قالیباف در این خصوص اشاره نمود و افزود: همانگونه که ایشان توانستند شهر را به خوبی اداره نمایند امیدوارم شاهد تغییرات جدی در عرصه‌های فرهنگی در شهر باشیم.

وی از دکتر ایازی به عنوان فردی خستگی ناپذیر،‌ن جیب، سخت‌کوش یاد کرد و افزود: در اینجا باید از همکاری شورای سوم و نیز حمایت و هدایت شورای چهارم نیز تشکر نمایم و امیدوارم با فعالیت‌های هر31 نفر اعضای شورا در این دوره شاهد تحول‌های عظیم در تمام حوزه‌های شهری گردیم.

مشاور شهردار تهران، با عنوان اینکه معاونت اجتماعی و فرهنگی طیفی از آسیب‌های اجتماعی نظیر تکدی‌گری، اعتیاد و از سویی مسائل فرهنگی همانند قرآن و دین و هنر را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: همه اینها بیانگر سختی عمل بوده که نیازمند دعای بیشتر شهروندان است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار