مدیرکل آموزشهای شهروندی شهر تهران در اختتامیه دومین جشنواره مشکات آن را بعنوان یک جریان فرهنگی بالنده بسترساز حضور مشارکت شهروندان معرفی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛اختتامیه دومین جشنواره مشکات با محور زیباسازی و مبلمان شهری صبح امروز با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی و ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزشهای شهروندی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در سالن ایوان شمس برگزار شد.
 
ابوالفضل رفیع در اختتامیه این جشنواره گفت: با همکاری و تعامل شهروندان مشکات زیبایی در سال 92 برگزار شد که شهروندان بسیاری در این محور شرکت کردند و آثار خود را در این حوزه برای ما ارسال کردند.
 
مدیرکل آموزشهای شهروندی افزود: برای مجموعه مدیریت شهری زیباترین لحظات حضور پررنگ مردم در اداره امور شهر است.
 
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در اداره امور شهر تصریح کرد: برای مدیران شهری زیباترین لحظه ها وقتی است که حضور مردم در اداره امور شهر محسوس باشد و مشکات بعنوان یک جریان فرهنگی بالنده بسترساز حضور مشارکت شهروندان است و بستری را ایجاد می‌کند که ما شاهد آن باشیم که با دیدگاه خوب شهروندان بعنوان مالکان شهر، بتوانیم  شهر تهران را اداره کنیم که از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است.
 
این مقام شهری گفت: مشارکت شهروندان در امور مختلف شهری بعنوان موتور محرکه می‌باشد و انگیزه مضاعف برای فعالیت را در مدیران شهری ایجاد می‌کند.
 
رفیع با اشاره به فعالیت دو ساله مشکات افزود: مشکات بعنوان یک جریان آموزشی‌، فرهنگی و با نشاط مفتخر است که طی دو سال قریب به یک میلیون شهروند در آن حضور پیدا کردند و آثار خود را ارائه کردند.
 
مدیرکل آموزشهای شهروندی در ادامه به مشکلاتی که شهروندان تهرانی از آن رنج می‌رند اشاره کرد و اظهار کرد: شهر تهران از مشکلاتی هم رنج می‌برد که بخشی با توسعه کالبدی و اقدامات زیرساختی برطرف شده است و اتقاقات شایسته‌ای در این زمینه افتاده است.
 
وی افزود: امروز در هر حوزه‌ای از شهر مانند ترافیک، زیبایی‌، محیط زیست و..... لیست بلند بالایی از اقداماتی را می توان بر شمرد که با تدبیر بسیار ویژه و عملکرد جهادی انجام شده است که شهروندان در جریان این اقدامات هستند.
 
رفیع گفت: ولی بخشی از مشکلات شهر بر جامانده است که نظر بسیاری از کارشناسان این است که برطرف کردن آنها نیاز به اقدامات اجتماعی و فرهنگی و هم ‌گام شدن مردم دارد که مردم مسئولانه به وظایف خود عمل کنند و در عین حال حقوق خود را نیز از مدیران شهری مطالبه کنند تا بتوانیم  با یک تعامل دوسویه شرایط زیستی مناسب تری در شهر تهران ایجاد کنیم.
 
این مقام شهری در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره کمک کند تا شاهد حضور پرشور و مشارکت پویای شهروندان در عرصه مدیریت شهری باشیم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار