جانشین فرمانده کل سپاه گفت: درجه استقلال و آزادی یک جامعه به آزادی و استقلال فکری مردم آن جامعه مربوط می‌شود و جز وظایف ذاتی دانشگاه در سطوح راهبردی و تاکتیکی و اجرایی بقای یک جامعه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم و استاد که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان استقلال یک کشور استقلال فکری و علمی است و درجه استقلال و آزادی یک جامعه به آزادی و استقلال فکری آن جامعه مربوط می‌شود.
 
وی افزود: آیت‌الله شهید مطهری در حوزه ساخت اندیشه و ساختمان اعتقادی و فرهنگی جامعه ما تلاش‌های ارجمندی صورت داده‌اند و شهادت ایشان به عنوان روز معلم شناخته شد.
 
سردار سلامی تصریح کرد: با چنین همایش‌ها و نکوداشت‌هایی ما از قلم و خواندن و اندیشه که اولین کلماتی است که از سوی خدا سبحان توسط جبرئیل به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد تجلیل می‌کنیم بنابراین خواندن و نوشتن و آموختن، علم آموزی و دانش و پژوهش در زمره حوزه‌های معارف الهی قرار دارد.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی هم در ترویج اندیشه‌های راهبردی در سطح کشور تلاش می‌کند و به همین دلیل چنین همایش‌هایی در دانشگاه صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: جز وظایف ذاتی دانشگاه هم در سطوح راهبردی و هم تاکتیکی و اجرایی در ابعاد مختلف توجه به دانش و معارف راهبردی است که به خصوص در حوزه دانشگاه عالی دفاع ملی صورت می‌‌گیرد و آن وظیفه بقای یک جامعه است.  
 
سردار سلامی اظهار داشت: در این مراسم از مقام معلم و اندیشه و فکر تجلیل به عمل آمد که بخشی از اساتید دانشگاه آزاد دفاع ملی بودند و لزوما انتخاب افراد محدود نیز و این اساتید نمایندگانی هستند که البته سال به سال نیز تغییر پیدا می‌کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: این تجلیل نمادین از کسانی است که در عرصه علم و دانش که با قلم و نوشتار چه با سخن خود فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، سپاه ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار