"سینما" در این هفته با حاشیه جنجالی همراه نبود و تنها به اخباری چون نشست جشنواره مقاومت، رونمایی کتاب پرستویی و داوری لیلا حاتمی اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ "سینما" در این هفته با حاشیه جنجالی همراه نبود و تنها به اخباری چون نشست جشنواره مقاومت، رونمایی کتاب پرستویی و داوری لیلا حاتمی اختصاص داشت.

نرگس آبیار که قرار بود امروز 7 اردیبهشت ماه برای نمایش فیلمش "شیار 143" در دانشگاه "شاهد" طی مراسمی به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه مورد تقدیر قرار بگیرد، با وجود داشتن پوشش کامل به دلیل نداشتن چادر، (طبق ضوابط داخلی دانشگاه بدون هیچ استثنائی) با ممانعت حراست دانشگاه در سالن نمایش فیلمش نتوانست حاضر شود.

نشست جشنواره‌ی فیلم مقاومت در لانه جاسوسی با تشریح برنامه‌های این جشنواره و تقدیر از خانواده شهدا برگزار شد و در این مراسم از خانواده معظم چهار شهیدی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش‌آفرین بودند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در جلسه شورای صنفی نمایش این هفته قرارداد فیلم "پنج ستاره" به کارگردانی مهشید افشارزاده در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد و این فیلم توسط دفتر پخش «نورتابان» پس از فیلم «خط ویژه» اکران می‌شود.

همچنین کف فروش فیلم‌های در حال اکران از جمله «چ»، «معراجی‌ها»، «خط ویژه» و «طبقه حساس» همچنان بالاست و نمایش آن‌ها فعلا ادامه دارد.

یکی از اتفاقات خوبی که برای سینما رخ داد این بود که «لیلا حاتمی»، بازیگر مطرح سینمای ایران به عنوان داور بخش رقابتی جشنواره فیلم کن معرفی شد.

علی ملاقلی‌پور فرزند مرحوم رسول ملاقلی پور یک فیلم طنز اجتماعی می‌سازد. به گفته سعید سعدی‌ تهیه‌کننده این فیلم، درخواست پروانه ساخت برای فیلم علی ملاقلی‌پور ارائه شده تا با صدور مجوز، فرزند رسول ملاقلی‌پور اولین فیلم سینمایی خود را با نام «قندون جهیزیه» بسازد.

پرویز پرستویی که در نشست رونمایی از کتابش حاضر بود در خصوص دلایل نپذیرفتن بازی در فیلم "چ" اینگونه توضیح داد: ارادت خاصی به آقای حاتمی‌کیا دارم و فیلم‌هایی که با ایشان کار کرده‌ام جزو کارهای شاخصم محسوب می‌شود. اما من حتی فیلمنامه این فیلم را هم نخواندم حتی شایعه کردند تقاضای 600 میلیون تومان کرده‌ام که در عمرم چنین پولی را نگرفته‌ام. تنها چیزی که آزارم داد، تهیه‌کننده فیلم بود و معتقدم وقتی شهید چمران را می‌خواهیم بسازیم باید اعتقاد هم داشته باشیم. چگونه می‌توانستم با این تهیه‌کننده درباره فیلم صحبت کنم. معتقدم سینما جای این آدم‌ها نیست و باید با صداقت جلو آمد. بعد هم دیدید در همان اوایل کار به مشکل خورد.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، پرستویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.