"سازمان میراث فرهنگی" در سفر ایرینا بوکووا به ایران برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی سوریه اعلام آمادگی کرد.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: سفر ایرینا بوکووا دبیر کل یونسکو به ایران در حوزه" میراث فرهنگی" دستاور‌دهای خوبی داشت به طوری که ایشان با پتانسیل و توانایی‌های کارشناسی و غنای میراث فرهنگی کشورمان آشنا شدند.

وی افزود: انتظار داریم با توجه به جایگاه ایران و تعدد آثار تاریخی و ظرفیت کارشناسی کشور مشارکت درسطح منطقه به ویژه در کشور‌هایی با مشترکات فرهنگی همکاری داشته باشیم.

طالبیان تصریح کرد: ایران جایگاه منطقه‌ای ویژه‌ای درحوزه میراث فرهنگی به ویژه در حفاظت و مرمت آثار تاریخی دارد و با سفر دبیر کل یونسکو به ایران این موضوع برای او کاملا روشن شد که کشورمان می تواند نقش مهمی در حوزه "میراث فرهنگی" ایفا کند.

معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: از یونسکو تقاضا داشتیم تا در موضوعات مختلف از جمله میراث فرهنگی همکاری‌های متعددی در قالب پروژه‌های مشترک درسطح آموزش میدانی در منطقه، تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: "سازمان میراث فرهنگی" درباره مرمت و بازسازی آثار تاریخ سوریه که در اثر جنگ دچار آسیب شده است اعلام آمادگی کرد.

طالبیان تصریح کرد: در مجموع نظر بوکووا درباره آثار تاریخی ایران مثبت بود اما انتقاداتی نیز به ساخت و ساز‌های اطراف مجموعه زندیه و نقش جهان اصفهان داشت و تأکید داشت باید اصالت مجموعه حفظ شود.

معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: منظره آثار تاریخی بی‌نظیر ایران حیف است با ساخت و سازهای بی رویه مخدوش شود.

وی ادامه داد: بوکووا معتقد است هیچ فردی مخالف توسعه نیست باید توسعه پایدار با حفظ و اصالت بنا صورت گیرد و گردشگری پایدار مهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار