استاندار اصفهان گفت: با توجه به اينكه اصفهان هرسه مقوله میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی را با هم در عالی ترین سطح دارد، پرداختن به اين حوزه و توسعه آن ضروري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، رسول زرگرپور در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: تعبیر مدیرکل یونسکو مبنی بر اينكه اصفهان مروارید شگفت انگیز جهان است،‌ از ناحیه شخصی مثل ایشان، نشانگر عمق اهمیت اصفهان است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان با جمعیت 5 میلیونی وبا نرخ رشد 1.4 و با توجه به وضعیت موجود منابع آبي، در شرايط مطلوب و حداكثري منابع آبي،‌ تنها امكان آبرسانی به صنایع و کشاورزی موجود وجود دارد.

وي با بيان اين مطلب تصريح كرد: اصلی ترین مانع برای توسعه استان،‌ مقوله كمبود آب است و بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که تنها صنایع پاک و صنایعی که نیاز آبي زیادي ندارند باید توسعه یابند.

زرگرپور وجود بيش از 6 هزار اثر ميراثي ثبت شده و 4 مورد اثر به ثبت رسيده جهاني از 15 اثر ثبت شده جهاني كشور و همچنين توليد 60 درصد از صنايع دستي كشور در اصفهان را ظرفيتي بسيار بزرگ دانست.

وي در ادامه اظهار داشت: وجود 102 اثر ممهور به مهر اصالت يونسكو و وجود اقليم هاي متفاوت كويري،‌ سرسبز و كوهستاني در استان اصفهان، نشانگر ظرفيت بالقوه اين استان در بخش گردشگري،‌ميراث فرهنگي و صنايع دستي است.

مدير ارشد استان ورود به مقوله گردشگري،‌ميراث فرهنگي و صنايع دستي و توسعه آن را به عنوان تنها راه برون رفت از مشكلات موجود بيان كرد.

وي تصريح كرد: مسئولان استان بايد ضمن ایجاد بستر مناسب و رفع موانع، با دعوت از سرمایه‌گذاران، تمام تسهیلات لازم جهت بهره برداری آنان را فراهم نموده و بدين ترتيب استان را در مسير توسعه قرار دهند.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: گردشگری مذهبی با وجود بیش از هفتصد مورد امامزاده وصدها نمونه از اماکن مذهبی و زیارتی مي تواند به عنوان يكي از اهداف بسیار مورد توجه باشد.

وي با بيان اينكه در فروردین ماه امسال 26 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر كرده‌اند، اذعان داشت: سفر بیش از 50 هیئت سیاسی به اصفهان در هفت ماه گذشته بیانگر ظرفیت بالقوه اصفهان در صنعت گردشگری است.

زرگرپور خاطر نشان كرد: در زمينه گردشگري لازم است اعداد و ارقام هدف مشخص شده و با توجه به امكانات مورد نياز همراه با برآورد علمي نسبت به اين موضوع، برنامه‌اي سالانه تدوين و اجرايي شود.

وي حفظ وضع موجود در استان را منوط به جذب سرمايه گذار و ايجاد اشتغال جديد دانست و افزود: بررسي و تلفيق برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در عرصه گردشگري از اهميت ويژه برخوردار است.

استاندار اصفهان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست ضمن تدوین اولویت های پژوهشی در امر گردشگری به ایجاد هماهنگی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت تسریع در ایجاد زیرساخت‌هاي لازم و حذف قوانین دست و پا گیر در خصوص توسعه گردشگری بپردازد.

گفتنی است : در اين جلسه سند توسعه گردشگري استان مورد بررسي قرار گرفت و تبديل اصفهان به كانون اصلي و برتر گردشگري فرهنگي در مقياس جهاني،‌ كسب رتبه اول آسيا در زمينه تعدد آثار ثبت شده ملي و جهاني در فهرست آثار جهاني يونسكو و مطرح شدن به عنوان بزرگترين مركز توليد، توزيع و صادرات صنايع دستي در جهان به عنوان چشم انداز اين سند در نظر گرفته شد. /س


 

برچسب ها: اصفهان ، ورود ، به ، مقوله ، گردشگری ، و ، توسعه ، آن ، در ، ضروری ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.