باشگاه دانش‌پژوهان جوان با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش کشور، آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی در سال تحصیلی 93-92 را با شرکت برگزیدگان آزمون مرحله اول در سراسر کشور برگزار کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران 9060 نفر از برگزیدگان آزمون مرحله اول، طی روزهای نهم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه جاری در هفت رشته ریاضی،فیزیک،شیمی،کامپیوتر ، زیست‌ شناسی، نجوم و اختر فیزیک و ادبیات در مراکز استان‌ها به رقابت پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مرحله دوم را دانش‌آموزان رشته ریاضی با 1779 نفر به خود اختصاص دادند و بیشترین تعداد دختران شرکت‌کننده با 844 نفر در المپیاد ادبی به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، با توجه به نظم بسیار خوب حوزه‌های برگزاری آزمون، باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این آزمون در سراسرکشور بویژه منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: به استثنای المپیاد کامپیوترکه برگزیدگان آن جهت معرفی به دوره ویژه تابستانی در یک آزمون دیگر نیز که در باشگاه برگزار می‌شود، شرکت  خواهند کرد، نتایج سایر آزمون‌ها هفته آخر خردادماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام خواهد شد.

 این گزارش می‌افزاید: برگزیدگان این مرحله که تعداد آن‌ها حدود 40 نفر در هر المپیاد پیش‌بینی می‌شود، جهت شرکت در دوره ویژه آموزش تابستانی که به صورت متمرکز در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار خواهد شد اوایل تیرماه به تهران فرا خوانده می‌شوند و از میان آنان نفرات تیم‌های ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی سال 2015 انتخاب خواهند شد.


برچسب ها: مرحله ، علمی ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار